בנתיחת גופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על-ידי אביעד פריג'ה אחרי נטרול מחבלים בפיגוע בירושלים, אותרו קליע ושני רסיסים - בניגוד לטענות המשטרה שבגופה אין כאלה. בעקבות הממצאים, ואחרי הביקורת שהוטחה במשטרה גם מצד המשפחה, המפכ"ל הנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום לבחון את ממצאי הנתיחה ואת התנהלות המשטרה לפני שהתיק הועבר למצ"ח.
עוד קודם לכן התייחסו במשטרה לטענות, וקראו באופן חריג לציבור "להעביר כל מידע שברשותו לצוות החקירה". לפי המשטרה, "חקירת הפיגוע הרצחני עודנה מתנהלת. כל מידע רלוונטי באשר לחקירתו מותו המצער של יובל קסטלמן ז"ל יועבר במיידי למצ"ח האמונה על חקירת מותו".
בעקבות מידע חדש הוצאה גופתו של יובל קסטלמן מהקבר לצורך נתיחה
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
(באדיבות המשפחה)
שקד קסטלמן, אחיו של יובל, אמר הבוקר כי המשפחה חששה שיש שאלות פתוחות שמצדיקות נתיחה - אך במשטרה שללו אותן. "קצין בימ"ר ירושלים אמר שאין צורך בנתיחה, שהם לא ילמדו ממנה כלום וזה רק יעכב אותנו", אמר שקד ל-ynet Live. בעקבות המידע החדש שנחשף ושהוביל להוצאת הגופה של יובל מהקבר, במשפחת קסטלמן כינו את מחדלי החקירה "ה-7 באוקטובר של משטרת ישראל".
"עוד לפני שנחשפנו לכל החומרים והמסמכים הבנו שיש פה אירוע מורכב", הבהיר שקד. "אמרתי לשוטר המז"פ, לפני שאנחנו יוצאים מבית החולים לקבורה תוודאו שאין שאלות שנתיחה יכולה לענות עליהן - כי אם יש כדאי שנעשה את זה כבר עכשיו. אני לא רופא, אני לא מגיע מהתחום הזה, אני לא חוקר פלילי. אבל אנחנו מבינים שמתיעוד ה-CT רואים שיש שיירי מתכת גדולים שנשארו בגופו של יובל, אז אני לא מצליח להבין איך התקבלה החלטה כזו שלא לנתח. בסופו של דבר זה הביא אותנו לדילמה נוראית".
בתחושה שלך, זה נבע מדאגה כנה לשלומכם או שמישהו כאן ניסה לפסוח על חקירה? "אני חושב שזה לא משנה אם ניסו לרחם עלינו או לבוא לטובתנו, תפקיד המשטרה היא להיות הגורם המקצועי. הם היו בחקירות, הם מבינים אירועים. אני מבין היום שעצם האירוע של אי העברת גופה במצב כזה למכון לרפואה משפטית - אני אפילו לא אומר לנתיחה, אבל אולי לאיזושהי בדיקה ראשונית, זה דבר חריג. בדרך כלל במקרים מסוג כזה אני מבין שכן מעבירים, אז אני מודה שקשה לי להסביר למה זה לא קרה כאן".
2 צפייה בגלריה
אביעד פריג'ה משחזר את הירי ביובל קסטלמן
אביעד פריג'ה משחזר את הירי ביובל קסטלמן
אביעד פריג'ה משחזר את הירי ביובל קסטלמן
רן קסטלמן, הדוד של יובל, חיזק את הדברים: "הרבה פעמים המצב הוא הפוך, המשטרה רוצה לקחת לנתיחה והמשפחה מבקשת שלא. פה זה היה הפוך, ולכן היה גם בסוף מכתב רשמי שמשטרת ישראל הוציאה שכתוב שם במפורש שלא צריך, הם היו צריכים להסביר את זה. הבעיה שהמכתב הרשמי הזה כולל שקר גס שלפיו דיברו עם הרופאים. הצבא הבין תוך 24 שעות שיש פה אירוע ומיד התחיל לחקור את החייל. כל גוף בריא ברגע שהוא נתפס בשקר כזה גס, של ראש צוות חקירה שמשקר במסמך רשמי - פותח מיד בחקירה".
המחדל הזה נעשה במזיד או מתוך רשלנות? "אני לא יודע, צריכים לחקור. אבל זה חמור מאוד. יכול להיות שגם בצבא - עם כל הראיות לא יוכל להרשיע בסופו של דבר, זה בסדר, אבל הדבר הראשון שהם עשו זה לחקור. גם פה, אני לא מבין למה אין עדיין הודעה על חקירה רשמית של משטרת ישראל את עצמה".