תושב חריש (41) חשוד כי הגיע במוצאי השבת למרפאה וטרינרית בחיפה, ודרש באיומי אקדח מהרופאה והאסיסטנטית במקום כי יזריקו לו חומרי הרדמה, במטרה לפגוע בעצמו. כשסירבו, הוא כלא אותן בחדר נפרד, חטף מהן את הטלפונים הניידים ומזרקים, ופתח לעצמו וריד. אתמול (ראשון) בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו בחמישה ימים ושלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.
2 צפייה בגלריה
התיעוד מהמרכז הרפואי ווטרינרי מוריה בחיפה, אליו נכנס גבר באיומי אקדח ודרש חומר הרדמה
התיעוד מהמרכז הרפואי ווטרינרי מוריה בחיפה, אליו נכנס גבר באיומי אקדח ודרש חומר הרדמה
תיעוד ממצלמות המרפאה: הרופאה עומדת בידיים מורמות מול החשוד
2 צפייה בגלריה
התיעוד מהמרכז הרפואי ווטרינרי מוריה בחיפה, אליו נכנס גבר באיומי אקדח ודרש חומר הרדמה
התיעוד מהמרכז הרפואי ווטרינרי מוריה בחיפה, אליו נכנס גבר באיומי אקדח ודרש חומר הרדמה
האקדח בידו של החשוד. "רציתי לשלם להן מקדמה, אפילו הוצאתי את המחסנית"
האירוע החריג, שאירע סביב השעה 22:30, נמשך כשעה. השעה המאוחרת מעידה כי החשוד ניצל את העובדה שהמרפאה - מרכז רפואי וטרינרי "מוריה" - הנחשבת למרכז הווטרינרי הגדול בעיר, פעלה כבית חולים חירום בשעת לילה. תחילה, הוא נכנס למקום וביקש חומרי הרדמה כדי "להרדים כלב גדול", לדבריו.
"הרופאה אמרה לו שבלי לראות את הכלב היא לא יכולה לתת לו דבר", סיפר ד"ר תדהר קליין, הבעלים של הרמכז. "הוא אמר 'אני הולך להביא את הכלב', ויצא. כעבור זמן קצר חזר, שלף אקדח, לקח את הרופאה והאסיסטנטית לאחד החדרים, חטף להן את הטלפונים הניידים ודרש חומרי הרדמה", סיפר קליין.
זמן קצר לאחר מכן, דרש החשוד מהשתיים שיפתחו וריד בידו. הן סירבו, כי הבינו שהוא מבקש לפגוע בעצמו, ומעוניין שהן יזריקו לו את חומר ההרדמה. לבסוף, הוא פתח לעצמו את הווריד ולקח מהשתיים חומרים במזרקים.
"בקור רוח מאוד מרשים, הרופאה והאסיסטנית שכנעו אותו שיחזור בו, שישיב להן את הטלפונים ושילך מהמרפאה", תיאר קליין. "הן מייד התקשרו אליי ועירבתי את המשטרה, שבפעולות מאוד מהירות איתרו את החשוד בחדר המיון בבית החולים כרמל, לאחר שאשפז את עצמו", סיפר.
המרכז הווטרינרי "מוריה"

החשוד, שלו מיוחסת עבירה של שוד מזוין, טען בפני השופט אלכס אחטר בדיון הארכת המעצר כי הוא "חולה במחלת מאניה-דיפרסיה כבר שבע שנים". הוא תיאר את שהתרחש במוצאי השבת: "רציתי להרדים את עצמי, רציתי המתת חסד. רציתי לשלם להן מקדמה, אבל הן נרתעו ואני הרגעתי את הרופאה ונתתי לה כוס מים. אפילו הוצאתי את המחסנית מהאקדח כדי להרגיע אותה. תכננתי לקחת סם הרגעה ופתחתי לעצמי וריד כי היא לא הסכימה. רציתי להזריק לעצמי סמים כדי למות".
השופט האריך כאמור את מעצרו עד ליום חמישי, וקבע בהחלטתו: "מסוכנותו של החשוד נלמדת מהעבירה בה נחשד, מנסיבות ביצועה וממצבו הנפשי". השופט הוסיף כי יש מקום להורות על הפנייתו להסתכלות פסיכיאטרית, וקבע כי החשוד יובא בפני הפסיכיאטר המחוזי, אשר יקבע את מקום אשפוזו שבמסגרתו תבוצע ההסתכלות.
ד"ר תדהר קליין הוסיף: "מדובר באירוע חמור ומטלטל שלא נראה כמותו במרפאה וטרינרית. העובדות, שהיו מאוימות, חשו סכנה ממשית לחייהן בעת האירוע ופעלו בקור רוח ראוי לכל הערכה. הן ניסו להרגיע את התוקף ולהביא לסיום האירוע הקשה ללא נפגעים".
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: ער"ן בטלפון - 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר http://www.sahar.org.il, או headspace.org.il