מיכל לובנוב ילדה לפני פחות מחודש את בנה השני, בזמן שבעלה ואביו אלכס נמצא בשבי חמאס בעזה. "הרגע הכי קשה עבורי היה הברית, אלכס היה כל כך חסר", מספרת מיכל. "הוא היה חסר בלהחזיק את הילד, בלברך אותו. זה שבר אותנו".
3 צפייה בגלריה
מיכל לובנוב ובנה
מיכל לובנוב ובנה
מיכל לובנוב עם קאי
(צילום: ליבנת ברעם)
אלכס נחטף לעזה ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה לאחר שהיה מנהל הבר באירוע. בתחילת החודש ילדה מיכל את בנם השני קאי, אח לטום בן השנתיים. החזרה עם קאי מבית החולים לבית באשקלון הייתה הפעם שונה בהחלט מאשר בהולדת הבן הבכור. "החיסרון של אלכס מורגש מאוד, וזה מקשה על הסיטואציה", משתפת מיכל. "יש רגעים שאני נשברת, אבל אני צריכה להיות חזקה בשביל הבנים שלי".
היא סיפרה עוד: "האווירה בבית היא יחסית בסדר, בסופו של דבר יש שני ילדים שצריך לגדל וצריכים להיות חזקים בשבילם". על השם שנתנה לבן השני, אמרה: "אלכס ואני דיברנו על השם הזה, הוא מאוד אהב אותו ומאז שנחטף לעזה אני נאחזת בשם הזה. הוא גם יצא דומה לו, יש להם את אותו האף.
"הנוכחות של קאי שוברת את כל האנרגיות השליליות בבית. כל פעם שאני מחזיקה אותו, אני הופכת לאדם שליו. הנוכחות שלו ממלאת אותנו בתקווה, המון תקווה. הוא אמנם עדיין לא ישן לילה שלם, אבל כבר התרגלתי לא לישון".
3 צפייה בגלריה
מיכל לובנוב ובנה
מיכל לובנוב ובנה
מיכל עם קאי וטום
(צילום: ליבנת ברעם)
3 צפייה בגלריה
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב
מיכל עם אלכס. "החיסרון שלו מורגש מאוד"
מאז לידת קאי, אחיו הבכור טום מסייע לאם. לדברי מיכל, "הוא עוד קטן מדי להבין איפה אבא או לנסות להסביר את זה לעצמו, אבל הוא מאוד מתרגש מקאי. הוא מבקש לעזור לי, להביא מוצץ או שמיכה. הוא כל הזמן רוצה ללטף אותו".
לאורך כל ההיריון תיעדה מיכל את עצמה עם טום, וגם עכשיו, כשאלכס נמצא כבר 167 ימים בעזה, היא דואגת לאסוף כמה שיותר מזכרות לרגע שבו אלכס יחזור הביתה. "אני עושה לאלכס צילומים עם הקטנצ'יק, עם הגדול, פורים, הכול כדי שיהיה לו תיעוד ושהוא לא יפספס את זה".
מיכל ביקשה להעביר מסר לאלכס: "אני רוצה להגיד לך שאתה חייב לחזור ולראות כמה קאי דומה לך, כמה טום מחכה לך. אתה צריך להיות חזק, כמו שאנחנו חזקים בשבילך".