ההנהגה הפלסטינית החלה היום (ראשון) בהסדרים והתקשרויות ברמה בינלאומית כדי להתכונן לביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן וחברי ההנהגה הפלסטינית ברצועת עזה. מנגד, בישראל לא מכירים בקשה של אבו מאזן להגיע לעזה, וגורם ישראלי העריך כי בירושלים "לא יאפשרו לו להגיע לעזה".
1 צפייה בגלריה
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי
אבו מאזן בפרלמנט הטורקי, בשבוע שעבר
(צילום: REUTERS/Cagla Gurdogan)
לפי הרשות, המהלך יצא לדרך כדי שההנהגה "תהיה עם העם הפלסטיני" המצוי במלחמה, ובמטרה "לאשר כי מדינת פלסטין ואש"ף הם בעלי סמכות והאחריות על מדינת פלסטין כולה, ופועלים להשבת האחדות הלאומית". לצד זאת, גורמים ברשות אומרים כי הדרך לקביעת ביקור של יו"ר הרשות הפלסטינית ברצועה עוד רחוקה מאוד.
הדברים מגיעים לאחר נאומו של אבו מאזן בפרלמנט הטורקי ביום חמישי, שבו אמר כי הוא מתכנן לבקר ברצועה יחד עם ההנהגה הפלסטינית. בהמשך הכריז שיבקר בעזה, "גם אם זה יעלה לי בחיי".
בינתיים, ההנהגה הפלסטינית יצרה קשר עם האו"ם וחברים קבועים במועצת הביטחון; עמיתים במדינות ערביות ואיסלאמיות; ליגת מדינות ערב; ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי; האיחוד האירופי והאפריקני ומדינות חשובות נוספות, כולל מעצמות. זאת, לדבריהם, כדי "להבטיח את הצלחת צעד זה ולספק תמיכה והשתתפות לכל מי שאפשר". הם ציינו עוד כי העבירו הודעה בעניין גם לישראל, שכאמור מסרה מנגד כי אינה מכירה בקשה כזו.
במסגרת נאומו בטורקיה תקף אבו מאזן את ישראל, ואמר כי היא מנהלת "מלחמת ג'נוסייד וטיהור אתני נגד העם הפלסטיני, הכולל את הפשע האחרון - הרג של איסמעיל הנייה". כמו כן, הוא בירך על הצטרפותה של טורקיה לתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ואמר כי "מטרת המלחמה שמנהלת ישראל היא עקירה בכפייה של פלסטינים, שלעולם לא תושג".
על אף הצהרותיו של אבו מאזן שיבקר ברצועה, הקרע בין הרשות הפלסטינית לחמאס עדיין עמוק. בחודש שעבר, לאחר חיסולו של ראש הזרוע הצבאית בחמאס מוחמד דף ומח"ט חאן יונס ראפע סלאמה, פרסמה לשכת אבו מאזן הודעה חריגה, שבה האשימה את חמאס באחריות להמשך המלחמה.