חוסיין עבדאללה מסתור א-שעבל, מומחה רחפנים חות'י שהגיע לעיראק כדי לאמן פעילים פרו-איראניים, נהרג בתקיפה אמריקנית במרכז המדינה בשבוע שעבר - שמצביעה על שיתוף הפעולה החזק הנרקם בין גורמי "ציר ההתנגדות" השיעי-איראני.
ב"וושינגטון פוסט" דווח אתמול כי התקיפה האמריקנית כוונה לחמושים שהתכוונו לתקוף כוחות אמריקנים, ושבתקיפה נהרג א-שעבל. לפי הדיווחים, נהרגו עוד ארבעה פעילים ממיליציית "גדודי חיזבאללה בעיראק". התקיפה יוחסה לארה"ב מיד אחריה, ומקורות מסרו בשבוע שעבר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, כי יעד התקיפה היה "אחד ממקורות האש המסוכנים ביותר שאיראן עשויה להשתמש בהם נגד ישראל".
2 צפייה בגלריה
חוסיין עבדאללה מסתור א-שעבל, מומחה רחפנים חות'י שחוסל בעיראק
חוסיין עבדאללה מסתור א-שעבל, מומחה רחפנים חות'י שחוסל בעיראק
מומחה הרחפנים החות'י שחוסל בעיראק
מתחילת המלחמה ברצועת עזה מיליציות פרו-איראניות תוקפות בסיסים אמריקניים בסוריה ובעיראק. לתקיפות, לטענת המיליציות, שתי סיבות מרכזיות - ההתייחסות לארה"ב כמי שמסייעת לישראל במלחמה ברצועת עזה, והדרישה החוזרת של המיליציות מהכוחות האמריקנים לצאת מעיראק - שעד כה לא התקבלה.
המיליציות, יש לציין, עצרו את התקיפות נגד האינטרסים האמריקניים בעיראק ובסוריה למשך כמה שבועות, והמתינו לתוצאות המשא ומתן בין עיראק לארה"ב לגבי נסיגת הכוחות האמריקנים מהמדינה, אך בימים האחרונים חזרו המיליציות לתקוף בסיסים של ארה״ב. רק אמש כמה חיילים אמריקנים נפצעו במתקפת רקטות על בסיס עין אל-אסד בעיראק.
הידיעה הראשונה על מותו של א-שעבל פורסמה ביום ראשון בערוץ אל-עאלם האיראני, שם דווח ממקורות תימנים כי גורם מ"אנסאר אללה" (החות'ים בתימן), בשם חוסיין עבדאללה מסתור א-שעבל, נהרג במהלך "משימה מחוץ לתימן". בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הוסיפו כי הוא נהרג בתקיפה האמריקנית האחרונה בעיראק.
2 צפייה בגלריה
מיליציות פרו-איראניות שיגרו רקטות לבסיס שמארח אמריקנים בעיראק
מיליציות פרו-איראניות שיגרו רקטות לבסיס שמארח אמריקנים בעיראק
בסיס עין אל-אסד שהותקף אמש על-ידי מיליציות פרו-איראניות
ברשת אל-ערביה פרסמו אתמול כי א-שעבל הוא מפקד חות'י בולט, שכינויו הוא "אבו ג'האד", וכי הוא נהרג בתקיפות האמריקניות שכוונו למפעל ייצור ועריכת ניסויים בכטב"מים באזור א-ג'רף א-סחר בעיראק, אזור השייך למיליציה הפרו-איראנית "גדודי חיזבאללה בעיראק", הנחשבת לחלק מארגון "אל-חשד א-שעבי". לפי הפרסומים, מוצאו של ההרוג ממחוז סעדה בתימן.
התקיפה האמריקנית התרחשה ב-30 ביולי, ערב חיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות, ולפני חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, פורסם בליל התקיפה כי נשמעו פיצוצים במחוז באבל שבמרכז עיראק. בסוכנות הידיעות "סאברין", שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, דווח כי היו גם פצועים בתקיפה - מאוחר יותר התברר כי ישנם גם הרוגים. ביום רביעי פורסמו תמונות מהלווייתו בעיראק של אבו אל-חסן אל-מאלכי, אחד מההרוגים בתקיפה.