3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
השיחה בין שלו אפללו לאחותו, לפני הרצח
8 חודשים אחרי, המשטרה חוקרת את דריסתו למוות של שלו אפללו (16) כרצח - והמשפחה זועמת. בריאיון ל-ynet טענה עדן, אחותו של שלו, כי זעקה מראש שמדובר ברצח ואף "חקרה" את הפרשה לבדה, כשלא מצאה אוזן קשבת במשטרה. כעת מתברר כי לפני כחודש בלבד שלח נהג הרכב שחשוד שדרס למוות את אפללו מכתב התראה לפני תביעה, בעקבות פוסט שפרסמה אחת מאחיותיו של שלו ביום שהתגייס לצה"ל.
בפוסט שבעקבותיו נשלח המכתב כתבה האחות כי "זה הנער שבחר לנסוע ללא רישיון, עם שלילה על אופנוע, ברכב שלא שלו - ופגע באחי פגיעה קטלנית שלא השאירה אותו בחיים. היום הוא התגייס ושוב המדינה הוכיחה שאם אתה לא ממשפחה אמידה ומבוססת עם קשרים אתה לא שווה כלום. אני את המדינה הזאת לא אשרת יותר. הצדק חייב להיעשות".
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב מדליקים נרות לזכר שליו אפללו אחרי שנהרג בספטמבר
אוהדי מכבי תל אביב מדליקים נרות לזכר שליו אפללו אחרי שנהרג בספטמבר
"יש לא מעט מעורבים". אוהדי מכבי ת"א מדליקים נרות לזכר אפללו בספטמבר
על המכתב לבני משפחת אפללו חתום משרד עורכי הדין הינדי-קליין, בשמו של הנהג הדורס ובני משפחתו. בין השאר נכתב בו כי "הכפשתם את מרשיי שאחד מהם הינו רוצח (לכאורה), תוך השמצת מרשי, כאשר בין תיאור זה ובין המציאות אין ולא כלום - דבר שידוע לכם היטב".
ל-ynet נודע כי משפחת אפללו קיבלה את המכתב לאחר ששני האבות נפגשו במקרה ברחוב, ואביו של שלו אמר לאביו של הנהג החשוד כי "אני לא רוצה ממך כלום. אם אתה רוצה שנסלח, תגיד לבן שלך שיספר את האמת. אני גם אלמן וגם איבדתי את הבן שלי". הם לחצו ידיים - וכמה ימים לאחר מכן קיבלו את המכתב מעורכי הדין.
לחשוד בדחיפתו של אפללו היה בעבר קשר עם אחותו של שלו. חלק מהמעורבים בפרשה, שמתגוררים באותה שכונה, היו חברים - ואחד מהם סיפר שע', הדוחף, "בקושי הסתדר והיה רב עם כולם". יום לפני התאונה, אחותו של שלו רבה עם אותו דוחף, כשבין היתר הגיעו הדברים לכדי קללות וצעקות. "היה ידיים, הוא רצה להוציא אלה - והחברים הפרידו ביניהם", סיפר אחד מהם.
3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שלו אפללו מונצח ע"י מכבי תל אביב בבלומפילד
לטענת כמה מהחברים, באותו ערב הנער הדוחף אמר לאחותו של שלו כי "ארצח את אח שלך". באותו לילה שלו עוד הספיק לכתוב לאחותו "תפסיקי לדבר עם ע', הוא לא בא אלייך הוא בא אליי, אז בבקשה תפסיקי". יום למחרת הוא נדרס.
שלו נפטר מפצעיו בערב ראש השנה. כמה ימים אחרי קבורתו, אחותו, עדן, החלה לבדוק מה אירע באותו לילה. "משהו היה נשמע לי הזוי. שלו לא מתעסק בכביש. זה לא ילד שמשחק בחיים. סיפרו לי כל מיני דברים ואני מכירה את אח שלי טוב מאוד. ככל ששמעתי יותר, הבנתי שאחי לא נהרג - הוא נרצח", היא אמרה. "אני ואחותי התחלנו לחקור את הדברים לבד אחרי שבמשטרה אמרו לנו שמדובר בתאונה. אני ואחותי שוחחנו עם אחד הנערים שישבו שם והוא אמר לנו שהוא מפחד לספר מה היה באותו הלילה".
היא סיפרה כי "לאחר כמה ימים הוא הגיע אלינו ואמר שאנחנו צריכים לדבר. אמרתי לו בשמחה. הוא אמר: 'אני תחת איומים, מאיימים על החיים שלי. אני לא יכול לספר לך כלום גם אם אני רוצה. אני לא רוצה לאבד את החיים שלי'. רק אחרי תקופה הצלחנו להבין ממנו מה בדיוק קרה כמו שדמיינתי – שלו נדחף לכביש, האוטו עבר ודרס אותו וכך זה היה בדיוק כמו שדמיינתי מהרגע הראשון. אח שלי נרצח, והיום המשטרה אומרת את זה. אנחנו היינו כל יום מגיעים לתחנה. הנשמה של אח שלי התהפכה לה בשמיים עד שהאמת התחילה לצאת לאור. 8 חודשים של גיהינום עברנו".
אחת הסיבות שהובילה לחקירת הפרשה כחשד לרצח היא סימני הבלימה של הנהג, שלא מאפיינים תאונת דרכים קלאסית. לאחר שהחקירה הועברה ממשטרת התנועה, החוקרים אספו חומרים שכללו האזנות סתר ואמצעים טכנולוגיים במשך תקופה.
התפנית בחקירת המשטרה הביאה למעצרם של חמישה חשודים בפרשה - שני צעירים ושני נערים, ואחד נוסף - בר שמאי, בן 19 מתל אביב, שנסע ברכב ומעצרו הוארך היום. נציג המשטרה בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב אמר כי "עם הזמן החשד התעצם והתגבש, והבנו שלא מדובר בתאונת דרכים אלא באירוע מכוון. הייתה בשעתו חקירה מקיפה, שבסופה החשודים שוחררו. יש לא מעט מעורבים, בין אם חשודים או עדים".