פעילות משותפת של שב"כ ויחידה 504, היחידה להפעלת סוכנים של אמ"ן, הובילה למעצר של יותר מ-100 מחבלים ברצועת עזה בימים האחרונים - בהם שלושה מחבלים של הנוחבה, יחידת העילית של חמאס, שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר. כך נמסר מדובר צה"ל ומדוברות שב"כ, שציינו כי המחבלים נלקחו להמשך חקירה בישראל.
2 צפייה בגלריה
מחבל חמאס מיחידת נוחבה
מחבל חמאס מיחידת נוחבה
מחבל חמאס מיחידת נוחבה. בימים האחרונים 3 לוחמי יחידת העילית נעצרו והובאו לחקירה בישראל
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
רכזי שב"כ ולוחמי יחידה 504 פעלו יחד עם כוחות צה"ל כדי לבצע עשרות תחקורים בשטחים השונים בהם מתקיימת פעילות קרקעית בעזה. חוץ ממחבלי הנוחבה, נעצרו פעילים מתחום הירי הרקטי, החבלה, הצליפה והלוגיסטיקה שמסרו מיקומים של מנהרות תת-קרקעיות, מחסנים ואמצעי לחימה. בנוסף, מסרו העצורים שיטות פעולה של ארגוני הטרור, פרטים על חפירת המנהרות ותהליכי גיוס.
מצה"ל ומשב"כ נמסר כי "המידע מחקירות פעילי הטרור משרת את הכוחות הפועלים מן הקרקע והאוויר בשטח הרצועה, ומשמש לקבלת מודיעין איכותי ועדכני מהשטח, אשר מסייע בהמשך התמרון הקרקעי ומאמצי הלחימה".
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
""המידע מחקירות פעילי הטרור משרת את הכוחות הפועלים מן הקרקע והאוויר בשטח הרצועה"
(צילום: דוברות שב"ס)
מוקדם יותר, צה"ל פרסם ממצאים נוספים בעקבות הפשיטה על בית החולים שיפא בעזה. חמישה ימים אחרי תחילת המבצע בזירה המורכבת, אמרו בצה"ל כי "המוסד הרפואי הפך לכיפת ברזל של דרג המ"פים והמג"דים של חמאס, ובמקרה של 7 באוקטובר להחזקת חטופים - גם בשיפא וגם בבתי החולים אל-קודס, רנטיסי ונאסר".
במקביל, כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל"ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפא. התיעוד של הירידה למנהרה נעשה על-ידי מצלמה שהותקנה על גבו של כלב מיחידת עוקץ.
תיעוד מהגילויים החדשים בשיפא
(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל אומרים כי "פיר המנהרה, אשר גרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את ארגון הטרור חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחותינו למפקדות ונכסי תת-הקרקע של הארגון".
פיר המנהרה אותר בשטח בית החולים מתחת לסככה, שבה היה גם רכב ועליו אמצעי לחימה רבים שכוללים RPG, מטענים, רובי קלצ'ניקוב ועוד.