"הגעתי להאג ישירות מעזה כדי להשמיע את קול האזרחים שעזבו את ביתם ואת עבודתם במטרה למנוע את רצח העם היהודי. ביום ראשון, לאחר שעשיתי זאת, אחזור בגאווה לרצועה כדי להמשיך את שירותי למען העם המיוחד שלנו": כך אמר סרן במילואים מאיר רפופורט, אחד מחמישה חיילי מילואים אשר נלחמו בעזה, אך לאחר הודעת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג על מועד פרסום החלטתו בנוגע לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל, יצאו מהרצועה וטסו במהירות להולנד כדי להפגין מול בית הדין.
2 צפייה בגלריה
חמישה לוחמים יצאו מעזה כדי להפגין בהאג
חמישה לוחמים יצאו מעזה כדי להפגין בהאג
חמשת הלוחמים בהאג
חמשת החיילים יצאו להולנד במסגרת משלחת של ארגון ההסברה הישראלי "דיפלואקט", כדי להפגין ו"לצעוק את האמת של ישראל לקראת ההכרעה הגורלית בעניינה, ולייצג את אלפי החיילים שהקריבו את חייהם להגן על תושבי המדינה". כפי שציין רפופורט, ביום ראשון החמישה צפויים לחזור להמשך הלחימה בעזה. הארגון מובל על ידי קבוצת צעירים שמטרתם היא להביא את הסיפור הישראלי לעולם, ולפעול בנחישות נגד "תנועת הדה-לגיטימציה והאנטישמיות החדשה". בין היתר הארגון פועל לשפר את תדמית ישראל ולהביא את הסיפור הישראלי למקומות שבהם הוא אינו נשמע, בדגש עם קמפוסים וקהילות שונות ברחבי העולם.
רס"ר נוי לייב אמר כי "מלחמת ההסברה לא פחות חשובה מהמלחמה הפיזית. גם כשהייתי בעזה נלחמתי בהסברה. מאז ה-7 אוקטובר אני מאוד פעיל באינסטגרם עם סרטונים שהשפיעו על המון אנשים עם מיליוני צפיות. קבלתי אינסוף הודעות מאנשים בכל העולם שמודים לי על זה שהראתי להם זוויות שונות ממה שהם רואים בתקשורת". לייב הוסיף כי "להיות פה, בבית דין העולמי שממוקם במדינה שבה הנאצים ניסו להרוג אותנו ולספר את האמת לכל העולם, זה כבוד גדול. גם אחרי האג אני אמשיך להילחם - גם פיזית וגם ברשתות החברתיות. אני לא עוצר פה. עם ישראל חי".
2 צפייה בגלריה
חמישה לוחמים יצאו מעזה כדי להפגין בהאג
חמישה לוחמים יצאו מעזה כדי להפגין בהאג
"ההסברה חשובה לא פחות מהמלחמה הפיזית". הלוחמים בעזה
רס"ל דוד נגש הדגיש גם הוא כי "המלחמה בהסברה חשובה לא פחות" מהמלחמה בעזה, ואמר כי "זו חזית נוספת שישראל צריכה לעמוד בה חזקה ואיתנה. הניצחון האמיתי יוכרע בשטח, בהכרעת האויב, והבאת ביטחון לאזרחי ישראל, אבל התמיכה של הקהילה הבינלאומית היא מרכיב נוסף בניצחון". יו"ר דיפלואקט, רס"ן עמית דרי, סיכם: "בכל חזית שיצטרכו – נתייצב מייד. אם בעזה ואם בחזית הבינלאומית – אנחנו נביא את הקול של ישראל".
יו״ר דיפלואקט, רס״ן במילואים עמית דרי: ״בכל חזית שיצטרכו אותנו נתייצב מיד, בעזה או בחזית הבינלאומית להביא את הקול של ישראל״.
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג דחה אתמול בפועל את דרישת דרום אפריקה לצו לסיום המלחמה בעזה. בהחלטתו פרסם בית הדין בהאג שישה צווים שישראל נדרשת לפעול על פיהם: הוא הורה לה להימנע מכל פעולה של רצח עם ברצועה, לוודא שצה"ל לא מבצע פעולות שכאלו; לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, למנוע הסתה לרצח עם ולהעניש על כך; לשמור על ראיות בנוגע לטענות על רצח עם ולמנוע השמדה של ראיות כאלו; ולדווח על יישום הצווים הללו בעוד חודש.