ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן ג'אסם אאל תאני, אמר היום (ד') במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הטורקי כי ישנה "פריצת דרך מסוימת" במשא ומתן לשחרור חטופים מרצועת עזה. לדבריו הוא מצפה לראות בקרוב שחרור של חטופים נוספים מהשבי ברצועה.
בנוסף הוא גינה "את ההצהרות של כמה בכירים ישראלים שמאשימים את קטאר", ולא הוסיף פרטים.
4 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה האנריקני פגישה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה האנריקני פגישה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
תקף את ישראל. ראש הממשלה הקטארי
(צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin, Pool)
4 צפייה בגלריה
ראש המל"ל צחי הנגבי בהצהרה לתקשורת
ראש המל"ל צחי הנגבי בהצהרה לתקשורת
"המאמצים הקטאריים חיוניים". הנגבי
(צילום: דנה קופל)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
זמן קצר לאחר הצהרת ראש הממשלה הקטארי, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי צייץ כי הוא "שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ובעל עניין בהקלה על פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים בשלב זה". היום בערב צפוי להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני.
בכיר ישראלי אמר היום כי "יש מגעים מתקדמים מול הקטארים", והוסיף: "יש לנו צינור שהוכיח את עצמו בשני השחרורים הקודמים של החטופים. אנחנו רוצים להגיע למצב שכל החטופים יגיעו הביתה".
ההודעה של הנגבי עשויה להצביע על כך שקטאר, במסגרת המגעים שמתנהלים גם בתיווך אמריקני, דרשה אמירה חיובית כלשהי מצד ישראל - אחרי שבימים האחרונים הואשמה במימון תשתית הטרור של חמאס. הקטארים, נזכיר, מארחים בין השאר את איסמעיל הנייה וחאלד משעל, וספגו ביקורת על הקשרים בינם לארגון הטרור שאחראי למתקפת הפתע הרצחנית של ה-7 באוקטובר.
יוכבד ליפשיץ באיכילוב, יום אחרי שחרורה מהשבי
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
(צילום: טל שחר)
עד כה שוחררו ארבע חטופות משבי חמאס - יהודית (59) ונטלי (18) רענן, יוכבד ליפשיץ (85) ונורית קופר (80).

בנט: ממשלת ישראל טועה. קטאר היא האויב עצמו

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב לפרסומים ואמר בצהריים: "ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה. קטאר אינה 'שותפה חיונית לפעולות הומניטריות ולפעולות דיפלומטיות'. קטאר היא האויב עצמו. קטאר מממנת, מסייעת ומתחזקת את ארגון הטרור חמאס-דעאש. מטרת ישראל המוצהרת היא השמדת חמאס. מטרת קטאר היא הפוכה בדיוק: הצלת חמאס. איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה, למען השם?".
4 צפייה בגלריה
נמצאים בקטאר. הנייה ומשעל
נמצאים בקטאר. הנייה ומשעל
נמצאים בקטאר. הנייה ומשעל
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה הקטארי ציין שהוא מגנה "פגיעה באזרחים מכל הצדדים" - וגם את "הענישה הקולקטיבית כלפי רצועת עזה". לדבריו, "דנו עם הצד הטורקי על צמצום ההסלמה כדי להגיע להפסקת אש. אנחנו מדגישים יחד עם טורקיה את הצורך במתן סיוע לתושבי רצועת עזה, ומניעת עקירתם".
דובר משרד החוץ של קטאר אמר בצהריים כי העדיפות העליונה של קטאר היא שהחטופים יחזרו הביתה בשלום. הדובר ציין כי קטאר מתמקדת בתיווך במגעים לשחרור חטופים – וכי כל הסלמה בלחימה תערים קשיים על שחרורם. דובר משרד החוץ הקטארי הדגיש כי כניסה קרקעית של ישראל תקשה על המאמצים לשחרר את כל החטופים מהשבי ברצועת עזה.
שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן, אמר כי "אנחנו לא מקבלים את התקיפות בעזה ועקירת תושבים מבתיהם. ישראל פוגעת באזרחים במסגדים, בבתי חולים, והקהילה הבינלאומית צריכה לעצור זאת. חייבת להיות הפסקת אש, ואנו חייבים להכניס סיוע לרצועת עזה. מי שתומך בפשעים של ישראל שותף לפשע. הפתרון היחיד הוא שתי מדינות, לא אלימות".
גם שר החוץ הטורקי שיבח את קטאר על המשא ומתן לשחרור החטופים, וטען כי פעולותיה בנושא "מרשימות". הוא גם ציין את המאמצים הקטאריים להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.