סמנכ"ל האגף האסטרטגי במשרד החוץ, יוש זרקא, המיועד לתפקיד שגריר ישראל בפריז, התבטא הבוקר (רביעי) בחריפות נגד קטאר, ואמר כי ישראל "תבוא איתה חשבון" בתום המלחמה מול חמאס ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ב פסגת הליגה הערבית ב ג'דה סעודיה
אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ב פסגת הליגה הערבית ב ג'דה סעודיה
אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל תאני
(צילום: רויטרס)
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
זרקא, שאמר את הדברים בריאיון בגל"צ, התייחס לקשריו של חמאס עם קטאר, שבין היתר מארחת בשטחה את מנהיגי ארגון הטרור ומספקת לו מימון נרחב. "זו חוליה בעייתית. אנחנו נבוא חשבון עם קטאר. היא שיחקה תפקיד רע בכל מה שקשור לאירוח של חמאס ולמתן לגיטימציה לפעילות שלו". זרקא הדגיש: "כרגע אנחנו זקוקים להם, אבל כשהדבר הזה יחלוף מן העולם - אנחנו נבוא איתם חשבון".
עוד אמר אמר זרקא כי הוא מאמין שבקטאר "אין ספק" בנוגע לכוונת ישראל. "הנאום שנתן שר החוץ בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, שבו הוא הזכיר אותם בשם בצורה מפורשת, לא משאירה להם מקום לספק. לנו לפחות אין ספק שכל מי שנמצא בצד של חמאס, נרדוף אותם בכל דרך אפשרית".
כאמור, לקטאר תפקיד משמעותי בתיווך הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים מידי חמאס. אתמול ראש המוסד דדי ברנע הגיע שוב לבירת קטאר דוחא, שם נפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, עם אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני וראש ממשלת קטאר במטרה לקדם את המשא ומתן הנוכחי והעתידי בין ישראל לארגון הטרור.