מאות חרדים קיצוניים ניסו הערב (יום חמישי) לפרוץ אל ביתו של שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, במחאה על האלימות המשטרתית שהייתה במירון. שוטרים רבים הגיעו למקום כדי לפזר את המחאה, ועימותים אלימים התפתחו במקום.
המהומה בירושלים
(צילום: לירן תמרי )

האלימות במירון
(צילום: דוברות המשטרה, מתוך הרשתות החברתיות )

לאחר המהומה ליד הבית של פרוש, המשיכו המפגינים אל ביתו של סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש. גם שם התפתחו עימותים בינם לשוטרים.
המחלקה לחקירות שוטרים, נזכיר, חקרה שוטרים במג"ב שתועדו מפעילים אלימות קשה כלפי החרדים שניסו לפרוץ למתחם ההר במירון חרף האיסור של צה"ל. לאחר חקירתם שוחררו השוטרים בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינם נמשכת.
בתיעודים שהופצו ממירון וחוללו סערה נראו כמה מקרים של אלימות משטרתית, ובאחד מהם נראה שוטר מג"ב דוחף איש חרדי שמוטח על הקרקע בעוצמה. בתיעודים נוספים נראית שוטרת דוחפת אישה ובועטת בה, שוטר מג"ב שיורה באוויר וכן נראים צוותים רפואיים מטפלים באדם מחוסר הכרה שרוע על הקרקע, לאחר שהוכה בידי שוטרים.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה פעלה בעקבות הפרת סדר, תוך ניסיון של מתפרעים לפרוץ בניגוד לחוק למתחם מגורים שבו גר נבחר ציבור בירושלים. השוטרים בלמו את המתפרעים האלימים, שהפרו את הסדר הציבורי חסמו את הכביש, וחלקם אף יידו אבנים, התעמתו עם השוטרים, וקראו לעברם: 'נאצים'. לאחר שמפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראת פיזור שניתנה על ידי קצין משטרה, החלו השוטרים ולוחמי מג"ב בהדיפתם בכוח ובאמצעים ובהשבת הסדר על כנו. כעת נמשכת המחאה במקום על המדרכות ללא הפרעה לתנועה. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק וכל ניסיון לפגוע בנבחרי ציבור, בשוטרים או במשתמשי הדרך".