בית הדין האזורי לעבודה בירושלים פסק בשבוע שעבר כי משרד ראש הממשלה ישלם פיצויים בסך כולל של כ-900 אלף שקלים לשלושה עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה. הפיצויים ניתנים בעקבות תביעות על הפרת זכויות, התעמרות ואי-תשלום עבור שעות נוספות ועבודה בשבתות ובחגים. אחד התובעים, אהרון נאור, עבד במעון ראש הממשלה בשנים 2015 עד 2021, והשופטת שרה ברוינר ישרזדה קבעה כי יקבל 250 אלף שקל כפיצויים.
2 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
מעון רה"מ בבלפור
2 צפייה בגלריה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
בני הזוג נתניהו. תלונות על התעמרות והתנכלות
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
נאור טען להתעמרות קשה והתנכלות מצד הממונים, עד כדי כך שהפכו ל"עבדים מודרניים". נאור אף סיפר כי נדרש פעמים רבות לנסוע לביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, להעביר מזון ולבצע עבודות גינון וניקיון בבריכה, וגם להעביר בקבוקי שמפניה למחזור בניגוד לנהלים.
בכתב התביעה שהגיש אהרון נאור ניתנת דוגמה להתעמרות מצד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, לטענתו. באחת הפעמים שבהן עבד נאור בבית בקיסריה, בשעה 00:30 מסרה רעיית ראש הממשלה לנאור שקית עם בקבוקי שמפניה למחזור, וביקשה ממנו ללכת לשים אותם במחזורית במעון ראש הממשלה בירושלים. נאור עצמו מתגורר באשדוד, ולכן ענה לנתניהו שישאיר את השקית במכוניתו, וישים אותם במחזורית במעון ראש הממשלה ביום שלמחרת כשיגיע למשמרת במעון.
נתניהו סירבה לבקשתו, והורתה לנאור לנסוע באותו הרגע מקיסריה למעון ראש הממשלה בירושלים, לשים את הבקבוקים במחזורית - ורק אז לנסוע לביתו. כשנאור סירב לעשות כך התקשרה נתניהו ליואב הורביץ, ראש לשכת ראש הממשלה דאז, ולאפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה דאז, שהיה הממונה בפועל על נאור, ונחשב מקורב למשפחתו של ראש הממשלה.
בתגובה אמר אזולאי לנאור כי היה עליו לשקר לנתניהו, להגיד לה שייסע עכשיו למעון אבל לנסוע בפועל לביתו. נאור מצידו סירב לשקר. בתביעה נכתב עוד כי שעות הנסיעה של נאור לא נרשמו כחלק משעות העבודה שלו.

"למצוא מי נתן את ההוראה, שהוא ישלם"

בשיחה עם ynet אמר יואב הורוביץ, ראש הסגל של נתניהו לשעבר שכיהן גם כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי "לאורך כל השנים שהייתי שם, והייתי למעלה משלוש שנים, אני הייתי זה שאמר 'לא' איפה שהיה צריך לומר לא. יש דברים שאני לא מודע להם – הם מצאו דרכים כדי לעקוף ולהסתיר, ולעשות את זה למשל דרך אב הבית אזולאי. הם ידעו בדיוק מי אני, ולכן אין צל-צילו של סיכוי שאני אעשה את זה.
"לא ידעתי, לא אישרתי, לא בידיעה ולא בהנחיה ולא בשום אופן שיאשר את הדבר הזה, כי זה מעשה הזוי ובזוי. זה להתעלל בעובדים, ובחיים לא הייתי נותן את היד לזה. העובדה שהמדינה משלמת את הסכומים האלה מעידה יותר מכל דבר אחר על אובדן הדרך. הרי יש פה סכומי עתק, וזאת לא פעם ראשונה, ומבינים את זה.
"מבינים שמתעללים בעובדים ומאפשרים את זה. אם בסופו של דבר המדינה משלמת, אז למה שיפסיקו ולמה שילמדו לקח? זה אות קלון לשומרי הסף, ככל שנותרו כאלה. אני הייתי מצפה בשלב הזה, שיש פסק דין כזה, ששומרי הסף יבואו ויגידו 'עצרו'. מישהו צריך לחתום על צ'ק לשלושה אנשים על סך 900 אלף שקל. מישהו צריך לעשות העברה כספית. אותו אדם, אסור לו לעשות את זה. מה שצריך לעשות זה למצוא מי נתן את ההוראה, ולדרוש ממנו אחריות מלאה לדבר הזה - כולל התשלום. העבריין צריך לשלם את המחיר".
מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.