הנסיעה הראשונה של הרכבת הקלה בגוש דן
(צילום: נדב אבס)

נסיעה ראשונה, פציעה ראשונה: סקרנים רבים הגיעו אתמול (שישי) בבוקר לתחנת קוממיות בבת ים כדי להיות בין הראשונים שנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה. אך לא הכול עבר חלק בנסיעת הבכורה, וכמו שהיו תקלות - היו גם פציעות: נורית גלבאום (79) מיפו נפצעה אתמול אחר הצהריים בעת שעלתה על הרכבת בתחנת קרליבך.
לצערה של גלבאום, היא לא הספיקה לאחוז בידיות כשהרכבת החלה לנסוע, נפלה על ראשה וכשהתעוררה לא היה לה זיכרון מהמקרה. "עליתי עם חברה לרכבת ולא הספקתי לתפוס במשהו, כשלפתע עפתי עם הראש על הרצפה", מספרת גלבאום, שלמעשה משחזרת את התיאור שחברתה סיפרה לה מאחר והיא כלל לא זוכרת את שהתרחש.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב ,אתמול
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
2 צפייה בגלריה
נוסעים ברכבת הקלה בארלוזורוב, תל אביב
נוסעים ברכבת הקלה בארלוזורוב, תל אביב
נוסעים ברכבת הקלה בארלוזורוב, תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
"כשהתעוררתי ידעתי מי אני אבל נעלם לי כל הזיכרון. רק אחרי שפינו אותי לבית החולים איכילוב תוך כדי בדיקות הסיטי פה הוא לאט לאט החל לחזור אליי", אמרה. היא סבורה שברכבת צריכים ללמוד מהמקרה שלה: "זו אשמת הרכבת. צריכים לשים שם אזהרה שהדלתות נסגרות ולהבין שכשהצפיפות גדולה אין אפילו להחזיק. לא הצלחתי למצוא במה לאחוז".
מחברת "תבל", מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, נמסר: "אנחנו מחויבים לביטחונם ובטיחותם של הנוסעים ומקדישים לנושאים הללו משאבים רבים. כדי לוודא שנוסעים לא יפגעו מנפילות בתוך הרכבת, באמצעות מערכות הכריזה, הנוסעים מתבקשים לאחוז בידיות האחיזה או להתיישב בזמן נסיעת הרכבת.
"ההתראה הראשונה על הנוסעת שנפגעה הגיעה ממרכז הבקרה שלנו שעדכן את מנהל התחנה. מנהל התחנה הזמין את האמבולנס והמתין לצידה עד להגעתו. במהלך השבת, לאחר שחרורה מבית החולים הנוסעת ובן זוגה שוחחה בטלפון עם מנהל התחנה והודו לו. חברת תבל תבחן את המקרה ותפעל בהתאם. אנו מזכירים לציבור הנוסעים לאחוז בידיות בעת יציאת הרכבת מהתחנה ובמהלך נסיעתה".