3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט
נפתלי וגילת בנט
(צילום: מארק ישראל סלם)
אשת ראש הממשלה לשעבר, גילת בנט, תקפה בפוסט בפייסבוק את הממשלה הנוכחית - והאשימה אותה באלימות ברחובות.
"יש משותף בין רצח במעבר חציה לאלימות בית ספרית", טענה גילת בנט. "המשותף הוא הנהגת האופוזיציה לשעבר, הממשלה דהיום, ושותפיהם העלובים בתקשורת שהנהיגו, מימנו, דחפו ופמפמו נורמות מחרידות של שקר ואלימות כלפי כל מי שסימנו כאויביהם. למעשה שכאלו יש תוצאות, ואלו הם".
3 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע שנשלח לבית משפחת בנט
3 צפייה בגלריה
אילנה ספורטה בבית המשפט
אילנה ספורטה בבית המשפט
ספורטה חניה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
הרקע לפוסט של גילת בנט, ככל הנראה, הוא בין היתר הקריאות הקשות שספג בעלה בכל פעם כשעלה לדבר בכנסת כרה"מ - כשבין היתר כונה על-ידי חברי האופוזיציה דאז "נוכל" והואשם בהונאה. בנוסף, הופצו נגד המשפחה ידיעות כוזבות רבות ברשתות, שבגינן הגיש נפתלי בנט שורת תביעות וזכה להתנצלויות. רעייתו גילת קיבלה בשנה שעברה מכתב עם איומים ברצח, שבתוכו קליע חי. בנם של הזוג, יוני בנט, בן 16 דאז, קיבל מכתב דומה כשלושה ימים לאחר מכן. מכתבי האיום נחקרו על ידי המשטרה ושב"כ, ובעקבותיהם הוגברה אז האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט.
הנאשמת בשליחת מכתבי האיום היא פעילת הליכוד אילנה ספורטה חניה בת ה-65 מאשקלון, ששוחררה למעצר בית באוגוסט אשתקד. אחרי שבתחילה הכחישה את המיוחס לה, ספורטה חניה אמרה בדיון שבו הוחלט על שחרורה: "הבעתי חרטה עמוקה, אני חושבת שעשיתי מעשה נורא ואני מתחרטת עליו". בית המשפט החליט לשחררה לאור הסכמת הצדדים, ובעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בעניינה של ספורטה חניה בערעור שהגישה והמלצת שירות המבחן. בכתב האישום צוין כי היא הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות בנט, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.