שני גברים נפגעו היום (שבת) באזור השרון באורח קשה לאחר שהוכשו על ידי נחשים, ככל הנראה מסוג צפע. האירוע הראשון אירע לפנות בוקר במכמורת, והשני אחר הצהריים ברחוב מטולה בנתניה. בתקרית בנתניה נפגע גבר כבן 33, לאחר שהוכש על ידי הנחש בזמן שהלך בחצר ביתו, יחף או עם כפכפים. הוא העיד שחש את העקיצה ואז ראה נחש צפע בורח.
1 צפייה בגלריה
נחש צפע
נחש צפע
נחש צפע, ארכיון
(צילום: shutterstock)
ממד"א נמסר כי הדיווח על האירוע התקבל בשעה 16:08 במוקד 101. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאיש טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים לניאדו בעיר. מצבו מוגדר קשה ולא יציב, והוא פיתח גובה סימפטומטית.
פרמדיקית מד"א אוריין לוקץ סיפרה: "ראינו בחצר בית גבר כבן 33 בהכרה מלאה עם סימני הכשת נחש בכף הרגל, הוא סיפר שהרגיש כאב ברגל, ראה נחש צפע בורח ומיד החל להרגיש סימפטומים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב. בדרך לבית החולים דיווחנו לחדר הטראומה שם המתינו לנו עם הנסיוב על מנת לייצב את מצבו".
האירוע הקודם במכמורת דווח למוקד 101 בשעה 02:26, וגם אז דווח על גבר שהוכש על ידי נחש, ככל הנראה צפע. חובשים ופרמדיקים פינו את האיש, כבן 49, לבית החולים הלל יפה בחדרה. מצבו הוגדר קשה ולא יציב.