ישראל הסכימה להצעת הפשרה האמריקנית שהוצגה לצדדים במסגרת המגעים בדוחא בירת קטאר לעסקת חטופים, כשבחלק מהקטגוריות אף הסכימה להכפיל את המספרים שלגביהם כבר השיבה בחיוב ב"מתווה פריז" המקורי.
כך למשל, אם ב"מתווה פריז" הסכימה ישראל לשחרור של 400 אסירים וחמאס דרש שחרור של 900-800 רוצחים, ישראל שוקלת לקבל את ההצעה האמריקנית ומוכנה לשחרר 700 אסירים בתמורה לשחרור 40 חטופים שנמצאים בשבי חמאס.
ב"מתווה פריז" ישראל הסכימה לשחרר 25 רוצחים, ובוחנת אם להיענות להצעה האמריקנית לשחרר 100 רוצחים (חמאס דרש שחרור של 150 רוצחים). יחד עם זאת, ישראל עומדת על כך שתהיה לה זכות וטו להחליט מי מבין האסירים ה"כבדים" ישוחרר. מדובר בסוגיה רגישה מאוד שיכולה לפוצץ את השיחות כי חמאס מתעקש לשחרר סמלים.
1 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר ובנימין נתניהו
יחיא סינוואר ובנימין נתניהו
מנהיג חמאס סינוואר וראש הממשלה נתניהו
(צילום: AP, רויטרס)
כעת ישראל ממתינה לתשובת חמאס, אך בירושלים לא אופטימיים מאחר שלמרות ההתגמשות - המספרים שישראל מוכנה להם לא פוגשים את דרישות חמאס. בכיר ישראלי העריך את הסיכויים לעסקה ב"פיפטי-פיפטי". לפי גורם ישראלי בכיר, "אין משבר בשיחות בקטאר. מחכים לתשובת חמאס שלא הגיעה וייקח יומיים-שלושה עד שנקבל אותה. אם יש משבר נדע רק עם תשובת חמאס. אם חמאס יגיד שהוא לא מוכן להצעת הפשרה האמריקנית ולעלות על עצים גבוהים - אז יהיה משבר אבל זה עדיין לא המצב".
ראשי המשלחת הישראלית לדוחא - ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים אלוף במיל' ניצן אלון - שבו בסוף השבוע לארץ. הם ישובו מיד לקטאר אם חמאס ישיב בחיוב להצעה האמריקנית וניתן יהיה להתכנס למשא ומתן.

הקו האדום: לא לאפשר חזרה מוחלטת לצפון הרצועה

ישראל תהיה מוכנה גם לשקול הצעת פשרה אמריקנית נוספת - לאפשר חזרה מדורגת של תושבים לצפון עזה בהיקף של כמה אלפים ביום. עם זאת, ישראל הציבה קו אדום שלא תהיה חזרה מוחלטת של תושבים לצפון הרצועה בדגש על גברים בגילי לחימה. מבחינת ישראל חזרה מוחלטת היא ויתור על אחד מהישגי המלחמה.
ישראל גם מתנגדת בתוקף לדרישת חמאס לנסיגה מלאה מרצועת עזה והפסקת המלחמה. גורם ישראלי אמר כי "גם בסוגיית צפון עזה ישראל התגמשה ומוכנה לעשות הרבה מאוד כדי להחזיר החטופים הביתה, אבל יש גבולות גם למדינת ישראל בנוגע לפרמטרים השונים ולכן ישראל מחכה לתשובת חמאס כדי לדעת אם תהיה הצעה שאפשר לעבוד עליה. אם חמאס ייתן תשובות שלא עולות בקנה אחד עם המציאות - המשא ומתן עלול ללכת לכיוונים לא טובים ולהיתקע".