המשטרה עצרה בחודש שעבר נער בן 17 שפרץ למחסן בתחנה המרכזית בבאר שבע עם צעיר נוסף וגנב חטיפים. בית משפט השלום שחרר אותו אחרי שהובא להארכת מעצר שנייה, אך המשטרה התעקשה לערער ודרשה להשאיר אותו במעצר.
האירוע התרחש ב-21 בנובמבר, אז הבחין ראש משמרת האבטחה בשני הפורצים באחד ממחסני התחנה המרכזית כשהם אוכלים חטיפים - והזעיק את המשטרה. הנער, תושב המרכז, נעצר על ידי שוטרי תחנת באר שבע יחד עם הבגיר שהיה איתו ונלקח לחקירה.
1 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית בבאר שבע
התחנה המרכזית בבאר שבע
התחנה המרכזית בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בית המשפט הסכים להאריך את מעצרו ביומיים, והסנגוריה הציבורית שייצגה את הנער התעקשה כי לא מדובר בעבירה מתוחכמת, אלא על עליבות. "החשוד ישב במחסן ואכל חטיפים, כנראה מישהו התבלבל", נאמר בדיון. בדיון השני קבע השופט רון סולקין לשחרר את הנער, ואמר כי מאחר שלא נגנב רכוש חוץ מהחטיפים, ניתן לשחרר אותו לחלופת מעצר.
המשטרה החליטה לערער על החלטת השחרור, וטענה כי הנער מסוכן וכי יש התפתחות משמעותית בחקירה. בדיון שנערך בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע עלה כי הנער הוא חולה אונקולוגי שנזקק לטיפול רפואי ואף נותח בעבר, וסנגורו התעקש: "גם אם הם פרצו ולקחו שקית במבה - הם היו רעבים". הנער, שהציג בדיון צלקת בפלג גופו העליון, סיפר לשופט בדיון כי הוא חולם להתגייס לחטיבת הצנחנים.
שופט בית המשפט המחוזי אריאל חזק הורה לשחרר את הנער בתום שלושה ימי מעצר, ואמר כי "מתוך הראיות עולה שכל שנטל מן המקום היה כמה שקיות של חטיפים". עורך דינו של הנער אמר כי "לא היה צריך לעצור אותו בגין עבירות כאלה. גם בלי המצב האישי שלו. לא עוצרים ילד רעב".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר במעצר שני חשודים שפרצו למחסן עסק וגנבו חטיפים תוך גרימת נזק. נדגיש כי בשום שלב בהליך החקירה והמעצר, לפני הדיון בבית המשפט ולאחריו, לא נמסרו מסמכים לטענה למוגבלות או מחלה ממנה סובל הקטין. משטרת ישראל פועלת למען שמירה על ביטחון הציבור ורכושו, ככל שנדרשות פעולות חקירה המצריכות מעצר חשודים הרי שהם מובאים בפני ביהמ"ש להחלטתו, ועל כן שחרורם של החשודים אינו מלמד על סיום החקירה".