האם ספינות מודיעין רוסיות עוקבות אחר הצוללת החדשה והמתקדמת של ישראל? כך לפחות דווח באתר NavalNews. לפי הדיווח, ייתכן שהספינות סיביריאקוב ווסילי טטישצ'ב אוספות מודיעין על הצוללת אח"י דרקון, בשלב "שיוטי המבחן" שלה.
בדיווח נכתב כי שלב זה נחשב כרגיש במיוחד לצוללות, במיוחד לכאלו מדגמים שמושקים לראשונה. הוא חושף אותן לתשומת לב לא רצויה מצד ציים אחרים שרוצים לראות כיצד לבנות "ספרייה אקוסטית" של הצוללת החדשה, או כדי לעקוב אחרי יכולתה וכלי הנשק החדשים שלה. איסוף נתונים אלו בשלב ראשוני זה הוא לרוב קל יותר מאיסופם בעת שהיא כבר בשירות פעיל.
3 צפייה בגלריה
הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים, "אח"י דרקון"
הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים, "אח"י דרקון"
אח"י דרקון, במבט מבפנים
(צילום: דובר צה"ל)
לכן, חילות ים שונים מציבים ספינות מיוחדות כדי לעקוב אחר אותם "שיוטי מבחן". כך קרה במלחמה הקרה, ולפי הדיווח זה מה שרוסיה עושה גם כעת. באתר Droxford Maritime צוין ניתוח מפורט של תנועות הספינה סיביריאקוב, ולפיו תנועותיה תואמות לאלו של אח"י דרקון.
הצוללת הישראלית נבנתה על-ידי התאגיד הגרמני טיסנקרופ בקיל, וכעת היא ככל הנראה באותו שלב קריטי. פרט לסיביריאקוב, לפי התקשורת הגרמנית גם ספינת מודיעין ימית נוספת - וסילי טטישצ'ב - נצפתה לא הרחק מחופי קיל.
ספינת המודיעין סיביריאקוב עורכת סקרים הידרוגרפיים ואוספת נתונים מטאורולוגיים, ומצוידת לאיסוף חתימות אקוסטיות של צוללות. היא משתתפת פעמים רבות באימונים של הצבא הרוסי בים הבלטי. החודש היא נצפתה ממערב לדנמרק.
3 צפייה בגלריה
הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים, "אח"י דרקון"
הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים, "אח"י דרקון"
החלק הפנימי של הצוללת. גם היא נבנתה בטיסנקרופ
(צילום: דובר צה"ל)
אח"י דרקון הושקה באוגוסט אשתקד, אבל טרם נכנסה לשירות. בדוח הגרעין שפורסם בשבוע שעבר נכתב כי היא שונה מיתר צוללות הדולפין, ותמונות רימזו כי יש לה מערכת לשיגור אנכי - והיא יכולה לשמש כחלק מההרתעה הגרעינית של ישראל.
הפרטים המלאים עליה, ועל מערכת הנשק הייחודית, לוטים בערפל. לציבור אין כמובן גישה לאותם "שיוטי מבחן" שלה - אבל ייתכן שהרוסים כן הצליחו לצפות בה מקרוב. לפי הדיווח, תנועותיה של הצוללת הישראלית אינן מדווחות. עם זאת, היא נצפתה מתדלקת בתחילת החודש, ולכן ככל הנראה יצאה אל מחוץ לנמל.