דובר צה"ל התיר לפרסם הבוקר (שישי) כי סרן במילואים הראל שרביט, בן 33, ששירת כקצין לוחם בגדוד 7008 בעוצבת "חצי האש" (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הלווייתו תתקיים בשעה 11:30 בהר הרצל בירושלים.
2 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) הראל שרביט
סרן (מיל׳) הראל שרביט
סרן במילואים הראל שרביט
הראל, שהתגורר ביישוב כוכב יעקב בבנימין, הוא הנופל ה-502 במלחמה. מתחילת הפעולה הקרקעית נהרגו 168 חיילים ברצועת עזה.
צה"ל מסר כי בקרבות שונים בצפון הרצועה, נפצעו באורח קשה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית. השניים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו. הלוחם מבית הספר להנדסה צבאית נפצע מירי נ"ט, והקצין נפצע מירי נ"ט לעבר דחפור D-9.
במועצה האזורית בנימין כתבו כי "אנו מודיעים בצער על נפילתו בקרבות הגבורה בעזה. מועצת בנימין וקהילת כוכב יעקב עוטפות את ההורים הרב יצחק ונוגה שרביט ואת המשפחה כולה. אנו נמשיך ונלווה אותם בכל שיידרש".
יצחק, חברו של שרביט, ספד לו: "המלחמה הזו לוקחת את הטובים ביותר של העם שלנו. הראל שרביט היה סמל המחלקה שלי כשעליתי למבצעית של נצח יהודה ב-2011. אוהב אותך אח יקר, הקב"ה יודע את מי הוא צריך קרוב אליו. שמור עלינו מלמעלה, הראל. עליך אפשר לסמוך".
רחלי, מכרה של שרביט, נפרדה ממנו כשכתבה: "הראל שרביט. היית כל כך מיוחד. עם הצחוק וההומור, המשפחתיות החמה, הפשטות הבריאה הזו, עם אהבת הארץ שזרמה בעורקיך, בחיים המלאי חיים שלך בחווה כאן בבקעה, בבתים שבנית בארץ הזו. שלחת מעזה שתשמח להכיר מישהי, והתמונה האחרונה העדכנית שלך מהמלחמה. ואיך שוב מספידים. ואיך שוב נופל יהלום".
ישראל זיסקינד חברו כתב: "'מה הדבר הראשון שאתם עושים כשמגיעים הביתה?', פתח שרביט, הס' שלנו, את תדריך היציאה. כולנו ענינו מיד, 'מפרקים את הנשק לשלושה חלקים', 'לא!', צעק שרביט, 'דבר ראשון בוסה לאמא'. הראל שרביט הי"ד. הס' האגדי".
2 צפייה בגלריה
ישראל זיסקינד וחברו הראל שרביט ז"ל
ישראל זיסקינד וחברו הראל שרביט ז"ל
שרביט, בתקופתו כסמ"פ, מתדרך את חייליו לפני יציאה
(צילום: ישראל זיסקינד)
חברו אריאל ספד לו: "עוד זה מדבר וזה בא. יובל גם הראל וארץ ישראל שכולה. צר לי עליך אחי היקר. נעמת לי מאוד. גיבור החיל, ארי שבחבורה. איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה. מר לי מר. יבש מעין דמעותיי. גדול כים שברנו. מי ירפא לנו. עוד רבות יסופר על זה האיש. לוחם חרות ישראל. הקדוש הראל שרביט הי"ד בן יצחק ונגה. היקרים. הלב השבור נשבר. אוהב אותך לנצח חבר".