השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיתף בצהריים (יום חמישי) בחשבון הטוויטר שלו את התיעוד שפרסם צה"ל בבוקר, ובו נראה ירי רקטות לבאר שבע מתוך אזורים הומניטריים, ותהה: "יכול להיות שקבינט המלחמה מסכן את תושבי באר שבע לטובת זמן מסך ב-BBC?".
התיעוד שפרסם צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
הרמיזה הבוטה של בן גביר, שכוונה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, מגיעה בצל המחלוקות בינם לבין שרי עוצמה יהודית והציונות הדתית על סוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועה. בצל הלחצים האמריקניים, נזכיר, אושרה אתמול בקבינט הכנסת דלק נוסף לרצועת עזה.
צה"ל, נזכיר, חשף הבוקר בליווי תיעוד כי חמאס שיגר אתמול 12 רקטות לעבר באר שבע ממשגרים שממוקמים לא רחוק מאזור הומניטרי ברפיח, ובקרבת מתקן של האו"ם - ושיגר עקיצה. "שמעתם רעש חזק אתמול, האו"ם?", נכתב בציוץ של צה"ל ברשת X (טוויטר לשעבר). "זה היה הצליל של 12 רקטות ששיגר חמאס לעבר אזרחים ישראלים בדרום ישראל. חמאס הוא האויב של האנושות, והוא איום לעולם כולו".
מאחר שהתיעוד צולם לפני ואחרי ירי הרקטות, הטענה של בן גביר מכוונת לכך שהמשגר לא הופצץ מבעוד מועד. בצבא חשפו גם שחמאס שיגר אתמול בשעה 12:52 רקטה מהאזור ההומניטרי אל-מוואסי שבדרום הרצועה, ליד חוף הים. הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה - וסיכנה עזתים. גם בשעה 14:12 שיגר חמאס רקטה מאזור אל-מוואסי.
בן גביר, נזכיר, מרבה להתנגד באופן פומבי למדיניות הממשלה, ובין השאר הצביע נגד העסקה שבמסגרתה שוחררו 118 חטופים ישראלים וזרים משבי חמאס. למרות זאת, השר - שמכהן גם כחבר קבינט - לא התפטר מהממשלה, ולא לוקח בפועל אחריות מיניסטריאלית על פעולותיה.
טרם נמסרה תגובת דובר צה"ל, נתניהו, גלנט או גנץ לטענות.