בית המשפט המחוזי בחיפה גזר מאסר עולם ותשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים על מארון כלאסני (55) מחיפה, לאחר שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו סמר ב-13 דקירות סכין ביוני 2022 - בשל רצונה להיפרד ממנו.
זעקות בני המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

לפני תחילת הדיון, בעת שהוכנס אל האולם, התפרצו בני משפחתה של סמר על כלאסני וצעקו לעברו: "רוצח, מנוול. רצחת אותה סתם והיא גוננה עליך ושמרה עליך. תתבייש". הנאשם, הביט לעבר בני המשפחה והשיב להם: "אני הגבר הכי טוב בעולם", מה שהלהיט עוד יותר את הרוחות.
התובעת עו"ד עינב איטסקו גולד מפרקליטות מחוז חיפה ביקשה בטיעונים לעונש מאסר עולם ולחייב אותו בתשלום הפיצויים המקסימלי בהליך פלילי - 258 אלף שקלים. עו"ד יאיר נדשי מהסנגוריה הציבורית, ביקש מנגד להתחשב בחוסר יכולתו הכלכלית של כלאסני לשלם את הסכום הגבוה.
כלאסני היה נשוי לסמר ולשניים שלושה ילדים משותפים. מכתב האישום שהוגש נגדו, עלה כי עד מרץ 2022 הוא, סמר ובתם התגוררו יחד, אך היחסים ביניהם היו מתוחים. במהלך אותו החודש, על רקע החרפת הסכסוך בבית, עזב הנאשם את הדירה ועבר להתגורר בבית אמו.
1 צפייה בגלריה
גזר דין למרואן כלאסני החשוד ברצח אשתו סמר
גזר דין למרואן כלאסני החשוד ברצח אשתו סמר
כלאסני בבית המשפט. "רצח וניסה להתאבד"
(צילום: גיל נחושתן)
חודש לפני הרצח, נפגשו השניים יחד עם בני משפחה נוספים בבית אמו, כדי לדון על מסיבת אירוסיה של בתם. בפגישה זו הבין כלאסני כי לבת זוגו אין כל כוונה לחזור לחיות עימו והחליט להביא למותה. הנאשם הצטייד בגז מדמיע ובסכין מטבח, נסע עם מונית לבניין מגוריה, ואז המתין בסמוך למקום במשך כשעה.
הוא עקב אחר היוצאים והנכנסים לבניין, ואז קפץ ממרפסת השכנים למרפסת דירתה של סמר, כשבאותו הזמן ישבה בתם בחדר האורחים. היא הופתעה מכניסת אביה לדירה והחלה לצעוק. הוא ריסס עליה גז מדמיע, הדף אותה אל מחוץ לדירה ונעל את הדלת. בשלב זה ניגש הנאשם לאשתו, ריסס גם את פניה בגז והיא נמלטה למרפסת. כלאסני רדף אחריה, תפס בידה, וניסה למשוך אותה בכוח בחזרה לדירה.
סמר התנגדה ואחזה במעקה המרפסת. כדי להתגבר על התנגדותה כלאסני הכה אותה בבטן וגרר אותה לתוך הדירה, שם, כאמור, הוא דקר אותה 13 פעמים בבטן ובגב באמצעות שני סכינים - כשברקע זעקות הבת וסבתה של סמר שהיו מחוץ לדירה. הן התחננו בפניו שלא יפגע בה, אך זה כבר היה מאוחר מדי.
בעקבות זעקותיהן התאספו שכנים רבים מחוץ לדירה והזעיקו משטרה. אחד מהם נכנס לדירה מהמרפסת, ומשראה אותו הנאשם, הוא השליך את הסכין מידו. בשלב זה, ובזמן שסמר שרועה על הרצפה, פצועה אנושות, ומתבוססת בדמה, ניגש הנאשם למטבח, נטל סכין אחרת ודקר את עצמו באזור הבטן בניסיון להתאבד. אחד השכנים השתלט עליו ולקח את הסכין מידיו. סמר פונתה לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה, אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. גם כלאסני פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אושפז וטופל.