בחסות המלחמה מורגשת התרופפות בליכוד, שיש הטוענים שקשורה לחוסר הוודאות סביב העתיד לבוא - ול-ynet נודע כי אחד מחברי הכנסת במפלגה "מגשש את דרכו החוצה", אל מפלגתו של בני גנץ.
השר ניר ברקת מסרב להצביע בעד התקציב נכון לרגע זה חרף ההפצרות של לשכת ראש הממשלה ומכנה אותו "גרוע", יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין משמיע ביקורת שכבר אינה מרומזת נגד הכספים הקואליציוניים והתנהלות הממשלה, והח"כים דני דנון, טלי גוטליב, אליהו רביבו ואלי דלל משמיעים ביקורת על ההתנהלות - גם בנושאים ביטחוניים.
3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד לאחר החתימה על ההסכמים הקואלציוניים
ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד לאחר החתימה על ההסכמים הקואלציוניים
ישיבת סיעת הליכוד. התרופפות במפלגה
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ניר ברקת
יולי אדלשטיין ניר ברקת
אדלשטיין וברקת. הראשון מבקר את הכספים הקואליציוניים, השני מסרב להצביע בעד התקציב
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי)
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
לאחרונה נודע כי לפחות ח"כ אחד בליכוד "מגשש את דרכו החוצה", ובודק ברצינות אפשרות להשתלב במפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ. הדבר אולי מסביר בין היתר את נאומו של השר דודי אמסלם בישיבת הסיעה, בו כינה את השמאל "בולשביקים" ושלח איום לחברים כשאמר: "אם הממשלה הזאת תיפול, כולכם תלכו הביתה והליכוד יעלה לשלטון בפעם הבאה בעוד 20 שנה".
גורמים פוליטיים בכירים בליכוד אומרים כי הדברים של אמסלם נאמרו לאחר שסביבת ראש הממשלה הקרובה ביקשה להוביל את הקו הזה בסיעה. בסביבת השר מכחישים שהדברים נאמרו לבקשת גורם כלשהו, וטוענים שהם נאמרו באופן אותנטי כתוצאה מהזעם של אמסלם על האירועים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו עם השרים אמסלם ויריב לוין
(צילום: AFP)
ח"כים בליכוד, שסבורים שיש לקבל מחדש את אמון הציבור אחרי המלחמה, עורכים בימים האחרונים לא מעט שיחות ביניהם סביב השאלה מתי – ואיך – נכון להציב דרישה כזאת. כפי שפורסם ב-ynet חלקם מכוונים להתפטרות אחרי המלחמה, מה שיחייב פיזור של הכנסת, ואחרים לוחצים לעשות זאת דרך השותפות הקואליציוניות.
מי שמשוחחים עם נתניהו בימים האחרונים אומרים כי ההתרשמות היא שאין בכוונתו לחתור לבחירות או לפיזור הכנסת, אלא לנסות למשוך בהרכב הנוכחי של הקואליציה כמה שיותר תוך הבהרה לשותפים שאם ההרכב הנוכחי יתפרק הם לא יוכלו לכהן כשרים – גם אם חלקם יתחזקו אלקטורלית – בגלל שהגוש כולו עלול להפסיד בבחירות.