4 צפייה בגלריה
צילום ירי מנהריה
צילום ירי מנהריה
צילום הירי מנהריה
(צילום: נוריאל טריגובוף)
טיל נ"ט נוסף נורה אחר הצהריים לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון, החמישי במספר שנורה היום (ראשון) במרחב הצפון מאז הבוקר. צה"ל תקף בתגובה את המרחב שממנו שוגר הטיל, וכן תשתית נוספת של ארגון הטרור חיזבאללה. המועצה האזורית מטה אשר ביקשה מתושבי היישובים בטווח שני קילומטרים להישאר סמוך למרחבים המוגנים, עקב נפילה באזור חניתה, שעליה חיזבאללה לקח אחריות. במקביל לתקיפות צה"ל, רקטות נוספות נורו מלבנון ואזעקות נשמעו ברחבי הצפון, בין היתר בנהריה, שלומי וראש הנקרה. דובר צה"ל מסר כי זוהו תשעה שיגורים שחצו לשטח ישראל. דיווחים בלבנון ובסקיי ניוז טוענים שיותר מ-30 טילים שוגרו.
השיגורים היום לעבר ישראל
4 צפייה בגלריה
שיגור טילים לעבר ישראל
שיגור טילים לעבר ישראל
על פי דיווחים, מעל 30 טילים שוגרו לישראל
במפגש עם חיילים בעוטף עזה, שר הביטחון גלנט העביר מסר לחיזבאללה: "אין לנו עניין בהסלמה בצפון, אך אם מישהו ינסה אותנו - נגיב בגזרה הצפונית כמו כאן מול חיות הטרף של חמאס. אנו עם עין במשקפת בצפון - לא רוצים שם הסלמה - אם חיזבאללה ירסן את עצמו, נכבד את זה. אם הארגון ימשיך להסלמה, נגיב גם בצפון בעוצמה".
בתקרית הירי הראשונה היום, פועל בניין מאבו סנאן נהרג ושלושה פועלים נוספים נפצעו מטיל שפגע ביישוב שתולה. הבוקר המתוח בצפון נפתח בסביבות השעה 07:00, עם אזעקה שנשמעה בשדה אליעזר שבגליל העליון. דקות לאחר מכן נמסר כי מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה, והוא שהפעיל את ההתרעה. הירי לעבר מושב שתולה התרחש מעט לפני השעה 10:00, וצה"ל תקף בתגובה את מרחב הירי בלבנון באמצעות ארטילריה. חיזבאללה לקח אחריות על הירי.
4 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה בשתולה
נפילת הרקטה בשתולה
אזור הפגיעה בשתולה
צה"ל תוקף בלבנון, הבוקר
(צילום: דובר צה"ל)

מופיד אלזיר, בן 57 מאבו סנאן ואב לשני בנים, הוא פועל הבניין שנהרג מירי טיל הנ"ט ששיגר חיזבאללה לשתולה. שלושה פועלים נוספים נפצעו כאמור מהירי - שניים מהם באורח בינוני ואחד באורח קל. צוותי מד"א פינו את הפצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה עקב שיגורם של טילי נ"ט נוספים במהלך הבוקר, ולבסוף הוחלט בעקבות הערכת מצב על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון. "צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב", נמסר. אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטרים נדרשים לשהות ליד מרחב מוגן.
בנוסף, במקביל לשיגורו של טיל הנ"ט השלישי, תושבי מטולה הונחו להסתגר בבתים ולהיכנס למרחבים מוגנים מחשש לחדירה ליישוב.
4 צפייה בגלריה
מופיד אלזיר מ אבו סנאן
מופיד אלזיר מ אבו סנאן
נרצח מירי חיזבאללה. מופיד אלזיר
מעט לפני 17:30 הודיע צה"ל כי מסוקי קרב צה"ליים תוקפים כעת תש,ית צבאית בלבנון, וכי במקביל התקבלו דיווחים על ירי לעבר כוחות צה"ל בגבול בין המדינות. דובר צה"ל הודיע כי הצבא מגיב בירי.
המתיחות בצפון ממשיכה להיבנות מאז פרוץ הלחימה מול חמאס בדרום. רק אתמול חיזבאללה שיגר כ-30 פצצות מרגמה מלבנון לעבר מוצבי צה"ל בהר דב, ובשעות אותו בוקר צה"ל פרסם תיעוד של חיסול חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל ליד מושב מרגליות, שחוסלו מהאוויר באמצעות מל"ט לאחר שזוהו בתצפיות של הצבא. ארבעה חיילי צה"ל כבר נפלו בתקריות מול חיזבאללה, בנוסף ללוחמת שנהרגה בגלל תקלה באמצעי לחימה. לפחות שלושה מחבלים של ארגון הטרור חוסלו באחת התקריות בתחילת השבוע.
בנוסף, ברקע שיגורי הרקטות וניסיונות החדירה לישראל, פיקוד העורף התריע פעמים רבות בימים האחרונים על חדירת כלי טיס לשטח ישראל מצפון. רוב תקריות אלו התבררו מאוחר יותר כהתראות שווא, אך אתמול בלילה צה"ל יירט כמה "עצמים בלתי מזוהים", שזוהו לבסוף כמל"טים ששלח חיזבאללה.