מאות עובדי משרד ראש הממשלה יצאו בימים רביעי וחמישי ל"סיור לימודי" על חשבון המשרד במלון דן אכדייה בהרצליה. ואולם, עיון בלו"ז של הסיור מצביע על כך שמדובר בלא יותר מצ'ופר לעובדים ללא כל מסר חינוכי או השתלמות מקצועית של ממש. בין השאר, כלל "הסיור הלימודי" הופעה של האומן רותם כהן, פעילות בחדרי בריחה, ארוחת ערב, בוקר וצהריים וסיור במוזיאון פלנתניה. ואם זה לא מספיק: לאחר ההופעה של רותם כהן – העובדים יצאו ל"מסיבת ריקודים אל תוך הלילה".
1 צפייה בגלריה
לוח הזמנים ל-"סיור הלימודי" שהוזמנו אליו העובדים בלשכה של בנט
לוח הזמנים ל-"סיור הלימודי" שהוזמנו אליו העובדים בלשכה של בנט
לו"ז הסיור הלימודי
את ה"סיור הלימודי" הפיקה מחלקת למידה אירגונית במשרד רה"מ – אגף תכנון, תיאום וארגון במשרד רה"מ. ה"סיור הלימודי" הוכר לעובדים כשני ימי עבודה. העובדים אפילו קיבלו החזר נסיעות למי שרצה.
גורמים באוצר אמרו שמדובר בסיור תמוה ללא כל מסר חינוכי לעובדים, שנקבע בעיתוי זה כדי לנצל את תקציבי סוף שנה לפני שירדו לטימיון, וכי לא ברור כיצד מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס נתן ידו לסיור כזה. פינס גם נמנע מלנאום בפני העובדים (הוא אומנם היה בבידוד באותו זמן אך יכול היה לברכם באמצעות זום).
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "כלל עובדי משרדי הממשלה זכאים להשתתף בסיור לימודי פעם בשנה, כפי שנקבע על ידי אגף הדרכה בנציבות שירות המדינה, וכך גם עובדי משרד רה"מ. תכני הסיור כוללים ביקור במוזיאון מדע ופעילות הדרכה בנושא מורשת בן גוריון. תקציב הסיור מוגבל מראש ולא נוצל במלואו, ומובן שהוא עומד בנהלי החשב הכללי, כנהוג בכלל הסיורים הלימודיים שמתבצעים במשרדי הממשלה".