"זבל, כלומניקית": הצעקות במטה הליכוד | האזינו

ספירת הקולות החוזרת של חלק מהקלפיות בפריימריז הליכוד הובילה לקרב צעקות ולחילופי דברים קשים בין חברות הכנסת אתי עטייה וקטי שטרית, כשבחלק מהזמן הצטרפו לעימותים הללו גם נציגיה של מאי גולן.
הרקע לעימות הוא הבטחת הייצוג שניתנה לנשים ברשימת הליכוד, שהעלתה את המתח בין חברות הכנסת המכהנות לשיא חדש - אחרי שחלק מהן נפלטו הביתה בעקבות רשימות חיסול פוליטית שניהלו זו נגד זו. יתרון של עשרות קולות בודדים בין גולן (מקום 32), עטייה (מקום 35) ושטרית (מקום 39) הוביל לכך ששטרית, חברת כנסת דומיננטית, עשויה למצוא את עצמה מחוץ לכנסת ה-25 - ולכן היא מנסה למצוא טעויות בספירה המקורית, שיקדמו אותה על חשבון עטייה. לכן, הרוחות בזמן הספירה החוזרת שמתנהלת במצודת זאב סוערות.

לפי גורמים שנכחו במקום, שטרית ביקשה לפתוח לספירה חדשה את כלל הקלפיות שנספרו, מכל רחבי הארץ. עטייה לא אהבה את הבקשה, ובינה לבין שטרית התפתח עימות שגלש לפסים אישיים ואיומים בפרסום הקלטות - וכל זה מול נציג ועדת הבחירות.
לפי גורמים שנכחו במקום, עטייה - שמקורבת לחיים כץ ונבחרה בין היתר באמצעות דילים של התעשייה האווירית - הטיחה בשטרית כי יש לה הקלטות שבהן שטרית מבקשת לחסל אותה פוליטית ולמחוק אותה מרשימות מומלצים להצבעה בפריימריז.
לדברי הנוכחים, אמרה לה עטייה כי אם אחיה של שטרית, שעובד בתעשייה האווירית, לא היה בתמונה - היא כבר מזמן הייתה מפיצה את ההקלטות שלה. בהקלטה נשמעו השתיים החליפו מילים קשות כמו: "זבל", "כלומניקית" ו"אפס", ועדי הראייה סיפרו כי עטייה נופפה בידיים והבטיחה להפיץ את ההקלטות.
אתמול התעמתה שטרית גם עם נציגיה של גולן, שכאמור נבחרה למקום ה-32 בזכות הבטחת הייצוג לנשים. בין השלוש התנהל מאבק צמוד במיוחד ביום הפריימריז, ולכן שינויים קלים בתוצאות בעקבות טעויות בספירה עשויים להביא לשינויים דרמטיים עבורן.
הפריימריז הייצריים בליכוד, שכללו כאמור "רשימות חיסול" ו"דילים" בין חברי כנסת עם מתפקדים רבים, הותירו משקעים קשים בין חלקם - ובעיקר בין הנשים, שנדחקו אחורה ברשימה למקומות לא-ריאליים. למעשה, בין 35 המקומות הראשונים בליכוד נבחרו 6 נשים בלבד, וגם זאת לאור הבטחת הייצוג המובנה במנגנון המפלגה.