אש בצפון, גם ביום ה-234 של המלחמה: נפילות נרשמו לאורך היום (ב') בשורה של אזורים סמוך לגבול עם לבנון, במטחי רקטות שמגיעים על רקע חיסול נוסף שמיוחס לצה"ל בדרום לבנון. הערב נרשמו נפילות במטח לקריית שמונה, ושריפות פרצו לפחות בבית אחד שם. בתיעודים נראית נפילה ממש בתוך העיר, וחור גדול תועד בקיר של אחד הבניינים שנפגעו. "יש חור בבית", מעיר בתדהמה האיש שצילם את התיעוד. צפו בסרטונים:
התיעודים מהמטח לקריית שמונה

6 צפייה בגלריה
הירי לקריית שמונה
הירי לקריית שמונה
חור בבית, ועשן אחרי אחת הנפילות. קריית שמונה הערב
(צילום: מוריה בן סימון)
6 צפייה בגלריה
הירי לקריית שמונה
הירי לקריית שמונה
רסיס שנפל בעיר
(צילום: אביהו שפירא)
תושבי קריית שמונה לאחר הירי לעיר
(צילום: אביהו שפירא)

הבית שנפגע ישירות בקריית שמונה שייך לשוש ואבי אברהם, שפונו ממנו בגלל הלחימה ובשעת המתקפה היו בבית מלון בחצור הגלילית. כששמעו על הפגיעה יצאו לקריית שמונה כדי לאמוד את הנזק: "קיבלנו תמונות של הבית שלנו שנפגע, ישר זיהינו אותו ויצאנו לעיר. התקשרו השכנים והחברים. אנחנו עוד לא יודעים מה הנזקים, נראה שנפער חור עצום וגדול בקיר מעבר לחדרי המגורים של הילדים".
שוש הוסיפה: "אנחנו גרים בבית הזה 30 שנה, בנינו אותו ממש בעשר אצבעות. אתמול נפגעו בתים ברחוב שלי, ובתוך ליבי התפללתי לאלוהים שבבקשה לא ייפגע הבית שלי - ואשר יגורתי בא לי. מאוד-מאוד חששתי מזה. זה נורא ואיום. אנחנו עוד לא יודעים מה הנזק בבית".
היא בירכה על כך שלא היו נפגעים בגוף, וייחלה כבר לרגע שבו יוכלו תושבי הצפון לחזור לבתיהם: "אנחנו רוצים שימגרו כבר את כל הרוע הזה. אנחנו נחזור רק בביטחון הביתה. כל עוד לא יהיה ביטחון אנחנו לא חוזרים. אנחנו מפחדים, ועכשיו כשהבית נפגע זה יותר מפחיד. אנחנו מוכנים לחיות עוד מחוץ לבית - עד שנהיה בטוחים בארצנו ובבית שלנו. אנחנו לא נעזוב את קריית שמונה".
6 צפייה בגלריה
הירי לקריית שמונה
הירי לקריית שמונה
קריית שמונה הערב
(צילום: אביהו שפירא)
6 צפייה בגלריה
הירי לקריית שמונה
הירי לקריית שמונה
היירוטים בשמי קריית שמונה
(צילום: מוריה בן סימון)
6 צפייה בגלריה
הירי לקריית שמונה
הירי לקריית שמונה
(צילום: עמית פרידמן)
המטח לקריית שמונה וליישובים בסביבתה שוגר בסביבות 18:30, ודובר צה"ל מסר כי זוהו כ-25 שיגורים שחצו לעבר המרחב. חלקם יורטו. כשעה וחצי לפני כן שוגר גם מטח כבד לאזור מירון. לפחות 30 רקטות שוגרו במטח הזה, ושריפות פרצו בכמה מוקדים. הנפילות במירון היו בשטחים פתוחים – יממה אחרי העימותים הקשים באזור, בין מאות חרדים שניסו להגיע להילולה בקבר הרשב"י לבין השוטרים שניסו למנוע מהם להגיע למקום.
מוקדם יותר, בסביבות 13:15, דווח בלבנון כי בגזרה המזרחית של הגבול הצפוני שוגרו גם שלושה כטב"מים לעבר ישראל. ככל הנראה, שניים מהם התפוצצו ורק אחד יורט. שריפה פרצה בעקבות אחד הכטב"מים, בין בית הלל לקריית שמונה. לא דווח על נפגעים באירועים השונים.
תיעוד המטח לעבר מירון

בחיזבאללה טענו הערב כי המטח למירון שוגר כנקמה על אותו חיסול בבוקר שיוחס לישראל, בבינת ג'בייל. ישראל לא אישרה את הדיווחים, שלפיהם כטב"ם ישראלי הפציץ אופנוע בכניסה לבית חולים בעיר. לפי הדיווחים בלבנון שניים נהרגו, ובעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, טענו כי אחד מהם הוא אזרח בשם עלי ויזאני. לפי הדיווח, הוא "לקח את בנו לאחת המרפאות בבית החולים הסמוך לתקיפה". בהמשך דווח כי אחד הפצועים מהתקיפה, שומר בבית החולים, מת מפצעיו.
צה"ל כאמור לא אישר שביצע חיסול בבינת ג'בייל - אבל כן בעינתא שבדרום לבנון. הצבא מסר כי כלי טיס תקפו וחיסלו שם מחבל, אחרי שבוצעו מהאזור שיגורים לעבר קיבוץ מלכיה שבגליל העליון. עוד נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה בעיתרון. בהמשך מסר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו גם את המשגרים של חיזבאללה שמהם בוצעו השיגורים למירון.
6 צפייה בגלריה
האופנוע שנפגע בדרום לבנון
האופנוע שנפגע בדרום לבנון
האופנוע שהותקף בבינת ג'בייל, בדרום לבנון
(צילום: AP /Mohammad Zaatari)
במקביל, פלוגות "אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הודיעו על הרוג משורותיהן מזירת סוריה, מוחמד מחמוד סלימאן. לפי ההודעה, המחבל נהרג בגבול לבנון-ישראל. בנוסף, ב"אל מיאדין" דווח על תקיפה ישראלית בבינת ג'בייל, לאחר המטח הכבד לאזור מירון והגליל העליון.
במקביל, ובמה שנראה כמו מסר מרתיע נוסף לחיזבאללה, הודיע היום דובר צה"ל כי בשבועות האחרונים קיימו אוגדה 146 וחטיבת השריון במילואים 205 תרגיל אוגדתי וחטיבתי המדמה תמרון בלבנון. "התרגיל דימה תרחישי לחימה בזירה הצפונית, פריסת כוחות מהירה בשטח, תפקוד מפקדות האוגדה והחטיבה ומוכנות הכוחות להתקפה", נמסר מדובר צה"ל.
תיעוד מהתרגיל של צה"ל בצפון
(צילום: דובר צה"ל)

התרגיל כלל נוהלי קרב, תיקוף תוכניות התקפה בחזית הצפונית, גיוס והצטיידות, למידה על אתגרים ומודלים מבצעיים ביום ובלילה בשטח סבוך המדמה ככל האפשר את הלחימה בעומק לבנון. בנוסף, "הכוחות תרגלו את המעטפת הלוגיסטית והתקשובית בעומק, תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי, הפעלת אש רב-מדרגית ולחימה בשטח בנוי כחלק מהגברת הכשירות בגזרה הצפונית".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.