1 צפייה בגלריה
הקרייה בתל אביב
הקרייה בתל אביב
הקריה בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
רופא בקריה בתל אביב נחקר בימים האחרונים במצ"ח בחשד להטרדה מינית של חיילים שטופלו אצלו. כך נודע ל-ynet. כמה מהחיילים שהתלוננו סיפרו כי הרופא הפנה לעברם הערות הומופוביות פוגעניות על רקע נטייתם המינית.
עוד נודע כי הרופא שמטפל בחיילים מחיל האוויר וגם מחילות אחרים בקריה עדיין לא הושעה מתפקידו, אך פעילותו הוגבלה בעקבות פתיחת החקירה נגדו במצ"ח.
מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות תלונה שהתקבלה בעניינו של הרופא, אזרח המועסק על-ידי צה"ל, נפתחה חקירת מצ"ח. עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. עד לקבלת החלטה בעניינו, יועסק הרופא בעבודה שאינה מצריכה מפגש עם מטופלים".
גורמים צבאיים הוסיפו: "לאחרונה נחקר הרופא באזהרה. אפשרות השעייתו תיבחן לאור הגרסה שמסר ויתר ממצאי החקירה".

שגיאת הזנה שלישותית

באירוע אחר, חיילת בשירות חובה בחיל האוויר שנענשה בדין משמעתי ביחידה ונשלחה לחמישה ימי מחבוש בכלא הצבאי, נאלצה לשהות במאסר עוד שלושה ימים בגלל שגיאת הזנה שלישותית.
האירוע החריג התרחש בבסיס גדול לפני כשנה, אך הטיפול בו נמשך לאורך כמה חודשים - עד שבחיל האוויר נאלצו להודות בטעויות שנגרמו והובילו לעוול לחיילת. בחיל לא מיהרו לתחקר את התקלה החמורה, ובעקבות כך הגישה החיילת נגד מפקדיה קבילה שנמצאה מוצדקת.
בדיקת האירוע העלתה כי נגד שלישות ביחידתה של החיילת דיווח למפקדי הכלא החדש ליד מחנה בית ליד שבשרון כי עליה לרצות עונש ארוך מזה שנקבע לה. היא ניסתה להתלונן על כך תוך כדי מאסרה אך נפלה על אוזניים ערלות.
בנוסף, התברר כי המפקדת של החיילת לא ביקרה אותה בכלא כמתחייב לפי הפקודות. בחיל האוויר החליטו שלא לפצות את החיילת על מאסר השווא והסתפקו ב"נזיפה חמורה" לנגד השלישות ובהערה למפקדת של החיילת.
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מצר על עוגמת הנפש שנגרמה לחיילת, ויפעל למניעת הישנות מקרים דומים. לאחר קבילה שהגישה החיילת, המפקדת וגורמי המשא"ן שהיו מעורבים במקרה טופלו משמעתית, מאחר ולא עמדו בנורמות המקצועיות והמוסריות המצופות ממפקדים בצה"ל".