דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, ניסה הבוקר (ב') להיכנס למשכן הכנסת, כשבוע אחרי שסולק באלימות מדיון בוועדת החוקה - ולא הורשה להיכנס מבלי שיחתום על התחייבות להימנע מ"הפרת הסדר" במשכן. אלגרט - שהוזמן היום לכנסת כאורחו של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) - מסרב לחתום על כך, והתיישב בכניסה. בשלב מסוים הצטרפה אליו ח"כ נעמה לזימי (העבודה), וכששאלה אותו מה אמרו לו - הוא ענה: "שאני מסוכן לציבור".
2 צפייה בגלריה
דני אלגרט ונעמה לזימי
דני אלגרט ונעמה לזימי
אלגרט על הרצפה בכניסה לכנסת, הבוקר. ח"כ לזימי הצטרפה אליו
הבוקר, בכניסה לכנסת

"במדינה מתוקנת משפחות של חטופים לא צריכות להיאבק בשביל להחזיר את היקרים להן, אני רוצה את אח שלי בחזרה, ומוכן לוותר על כל המאבק הזה אם יחזירו אותו", מסר אלגרט בזמן שהוא עדיין יושב בכניסה לכנסת. "יש עסקה על השולחן, עסקה שהיא נכונה ביטחונית ומוסרית, במקום להתעסק בעסקה ובמאבק להשבת אחי מעכבים אותי בכניסה לכנסת, כנראה שבממשלה לא רוצים לשמוע את האמת הכואבת שהם מפקירים את החטופים".
רק לאחר כשלוש שעות, ואחרי שמפגינים התאספו בחוץ וצעקו "אתה לא לבד!", הוזמן אלגרט לשיחה עם מנכ"ל הכנסת. אלגרט, נזכיר, סולק לפני שבוע מהדיון בוועדת החוקה באופן שעורר זעם רב: הוא נתפס בידיו ורגליו ונגרר על הרצפה.
לסילוקו בשבוע שעבר קדם ויכוח עם יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן. בועז מירן, אחיו של עמרי החטוף בעזה, אמר בדיון ההוא כי העסקה שנדונה כעת היא "עסקה מופקרת שלא יכולה לעבור. אני רואה את ראש הממשלה שמתכוון ללכת לעסקה וזה מטריד אותי". אלגרט פנה לרוטמן: "הבאת חיזוק מהבית", ואילו רוטמן השיב: "לא מפריעים אצלנו למשפחות חטופים. נא להוציא אותו והוא לא יכול לחזור לחדר".
דני אלגרט מוצא בכוח מדיון בוועדת החוקה של הכנסת, בשבוע שעבר
(צילום: נדב אלימלך i24news)

אלגרט אמר לרוטמן: "פורום תקווה, שאתה מממן אותם.." - ויו"ר הוועדה השיב: "אדוני, אתה תיאלץ לצאת". אלגרט מצידו אמר: "אף אחד לא יוציא אותי. אני לא אצא". רוטמן השיב: "מוציאים את הישיבה להפסקה. סדרנים, תקראו לי כשהוא לא בחדר, תודה". אלגרט, כך נכתב בהודעת הכנסת, כינה את סדרני הכנסת "רוטוויילרים". "תתביישו לכם", קראו חלק מהמשפחות שהשתתפו בדיון. "אתם לא נורמלים, בושה".