הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס אחר הצהריים (שלישי) בבסיס "ג'וליס" שבמחוז הדרום לתמרון הקרקעי ברצועת עזה, ואמר כי "יצאתי עכשיו מעזה. צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה. חיסלנו מפקדים ומחבלים רבים ולקחנו מאות בשבי".
הלוי הוסיף כי "השמדנו תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים. בשטח הבנוי והצפוף הזה מחבלים לבושים כאזרחים, לא ניתן לומר שהרגנו את כולם. כפי הנראה עוד נפגוש מחבלים באזור הזה. אנחנו נמשיך לפגוע בהם ולרדוף אותם במגוון דרכים". לדבריו, "לא נאפשר חזרה למציאות שלפני 7 באוקטובר, ולא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו".
הרמטכ"ל: "לא נאפשר חזרה למציאות שלפני 7 באוקטובר"
(צילום: תומר שונם הלוי)

בהמשך ציין הלוי כי "פעולתם של הכוחות הקרקעיים מביאה ערך מוסף ייחודי - השמדה של תשתיות שלא ניתן לבצע מהאוויר. הפעולה הזו מביאה גם לחיכוך עם מחבלים רבים ולחיסולם".
הרמטכ"ל התייחס גם להמשך המלחמה, והסביר כי "צה"ל ממוקד ומדוייק בפעולותיו. בכל מקום שבו כוחות צה"ל תוקפים הם מלווים באש כבדה מהאוויר ומהים, עם מעטפת אש נדרשת. אנו עושים שימוש מקצועי, מושכל ומחושב במשאבים שעומדים לרשותנו, וערוכים להמשך הלחימה בכל הגזרות. למלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה. היא מתקיימת בשטח מורכב, ולכן המלחמה תימשך עוד חודשים רבים. אנחנו נפעל בשיטות שונות כך שההישג יישמר לאורך זמן".
הכותרת
מנהרות הטרור שהפתיעו את צה"ל
28:08
3 צפייה בגלריה
הרצי הלוי
הרצי הלוי
"ערוכים להמשך הלחימה בכל הגזרות". הלוי
(צילום: תומר שונם הלוי)
לדברי הלוי, "אין פתרונות קסם וקיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. אנחנו מאוד נחושים. נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים. בזכות הרוח והמקצועיות אנחנו נגיע".
על אופן הפעולה הקרקעית העיד הרמטכ"ל כי "אנחנו לומדים ומשנים את צורת הלחימה כל הזמן. אנחנו מגבירים את הלחץ הצבאי בדרכים שונות ובעוצמה ותחבולה. הלחץ הזה מאפשר את מימוש מטרות המלחמה - פירוק החמאס והשבת החטופים". בהתייחס לאנשי המילואים הוסיף הלוי כי "נדאג לטפל בהם, במשפחות שהן שותפות מלאות למאמץ הלחימה הזה".
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
"נגיע להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע או חודשים". סינוואר
(צילום: EPA)
לגבי החטופים אמר הרמטכ"ל כי "המחויבות שלנו להשבתם נותרה בעינה. נעשה הכל כדי להחזיר את החטופות והחטופים הביתה. אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה. וכמו במלחמה, יש מחיר כבד וכואב. טובי בנינו ובנותינו נפלו בקרב על ביטחון המדינה. נבטיח שנפילתם לא הייתה לשווא".
בנוגע להימשכותה של הלחימה הסביר הרמטכ"ל כי "אמרנו שזו תהיה מלחמה ארוכה. נכון היה לשים מטרות שמכוונות גבוה ואנחנו נגיע גבוה. הערכנו בהתחלה שזה ייקח חודשים רבים, ואנחנו חושבים שההערכות שלנו צודקות. לכן, משך הזמן יהיה ארוך. האם בסופו של דבר נוכל לומר 'אין יותר אויב מסביב למדינת ישראל?'. אני חושב שזה שאפתני מדי, אבל אנחנו נביא למצב ביטחוני אחר, וככל שניתן גם יציב".
על היום שאחרי המלחמה אמר כי "הימים הרבים שעברו מאז 7 באוקטובר מעלים שאלות קשות ורבות, על כולן נספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה".
3 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
הלוי סירב להתייחס לחיסול: "פועלים בכל המזרח התיכון". רזא מוסאווי, שנהרג בסוריה
לאחר מכן אמר הלוי כי "שדה הקרב מציב לנו סיטואציות מורכבות - ובפעם הזו מורכבות אך יותר. בסיטואציות האלה אנחנו צריכים לקבל החלטות קשות, כשאנחנו האחראים עליהן גם בהצלחות וגם בכישלונות. מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד ב-7 באוקטובר ואני מעריך את כולם. את החלטות המפקדים, כמו גם החלטותיי שלי, נתחקר ונלמד ביסודיות כשהמצב המבצעי יאפשר זאת. כל אחד מהמפקדים האלה מסכן כעת את חייו בלחימה. לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם כשהתותחים עוד יורים והם מובילים כוחות בתוך הרצועה בלחימה".
על יהודה ושומרון וההכפשות נגד אלוף פיקוד המרכז אמר: "לצד הלחימה בחמאס, כוחות צה"ל ממשיכים לעשות לילות כימים לסיכול ומיגור הטרור ביהודה ושומרון. את אותם הלוחמים מוביל מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס. כל רדיפה או הכפשה שלו היא חמורה ויש לגנות אותה באופן ברור". על תת-אלוף ברק חירם, מפקד אוגדה 99, אמר הרמטכ"ל כי "כעת הוא בלחימה בתוך הרצועה. יש עוד הרבה קצינים שקיבלו החלטות קשות, אנחנו נבדוק אותן".
הלוי סירב להתייחס לחיסול בסוריה אתמול של סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה של איראן, שיוחס לישראל. עם זאת, הוא אמר כי "צה"ל פועל עם ארגוני הביטחון האחרים בכל המזרח התיכון. אנחנו עושים כל שנדרש כדי להבהיר שאנחנו נחושים להגן על המדינה. מוכנים ללכת רחוק ולעשות הרבה דברים".
פורסם לראשונה: 17:58, 26.12.23