החיפושים בחוף בעכו, הבוקר
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

סאמר מקאזחה ובנו חוסאם, תושבי נצרת, הם השניים שטבעו בחוף הים בעכו אתמול (שבת). גופתו של האב נמשתה אמש על-ידי עוברי אורח, בעוד גופתו של הילד חולצה היום מהים על-ידי צוותי הכבאות וההצלה. במקביל, בצהריים טבע למוות פעוט כבן שנתיים בחוף לא-מוכרז בחדרה. צוותי מד"א פינו אותו במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
האב ובנו אשר טבעו בחוף התמרים בעכו
האב ובנו אשר טבעו בחוף התמרים בעכו
חוסאם וסאמר מקאזחה
(באדיבות אתר החדשות כל אלערב)
3 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בילד בן שנתיים אשר טבע בחוף הדייגים בחדרה
פעולות החייאה בילד בן שנתיים אשר טבע בחוף הדייגים בחדרה
אמבולנס במקום הטביעה בחדרה
(צילום: שלמה ס.)
מקאזחה ובנו בילו אתמול בחוף התמרים בעכו, ובשעות הערב המוקדמות נעלמו במים. גופת האב נמשתה אמש על-ידי עוברי אורח שביצעו בו גם פעולות החייאה עד להגעת צוותי מד"א, והאם דיווחה למשטרה כי גם הילד נעדר. החיפושים אחר הילד נמשכו כל שעות הלילה, באמצעות מסוקים, סירות וסיירי משטרה ומתנדבים על החופים הסמוכים. בשעות הבוקר נמצאה גופת הילד על ידי צוות להב"ה של כיבוי האש.
קרוב משפחתם של השניים סיפר כי המשפחה יצאה לבלות בים כמו תמיד. "זה אסון קשה ומזעזע. קשה להתמודד איתו. זה עצוב מאוד וקורע לב", הוא אמר. אישה שפגשה את האם, שאיבדה את בעלה ואת בנה, סיפרה כי היא עדיין לא מעכלת את האובדן. "היא שואלת 'לאן הלכו? למה הם נעלמו לי? אני רוצה אותם לידי, איך אחזור הביתה בלעדיהם?'".
אתמול נרשם רצף טביעות ברחבי הארץ בתוך שעתיים. מלבד הטביעה בעכו, צעיר בשנות ה-20 לחייו טבע למוות סמוך לחוף הנסיכה באילת, וגבר בשנות ה-40 לחייו טבע למוות בחוף לא-מוכרז סמוך לזכרון יעקב. באשר לטביעה היום בחדרה, הפעוט אבד תחילה להוריו שהזעיקו את כוחות ההצלה - שאיתרו אותו סמוך לשובר הגלים. בהמשך נאלצו הרופאים בבית החולים הלל יפה לקבוע את מותו.
זירת הטביעה בחדרה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

3 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בילד בן שנתיים אשר טבע בחוף הדייגים בחדרה
פעולות החייאה בילד בן שנתיים אשר טבע בחוף הדייגים בחדרה
החוף שבו אירעה הטביעה בחדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה מתחילת השנה טבעו למוות 12 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "היום מציינים בעולם את היום הבינלאומי למניעת טביעה. למרבה הכאב, דווקא היום טבעו למוות בחופי הים בישראל שני ילדים, והם מצטרפים לעוד 10 ילדים שטבעו למוות רק בשנה זו ועוד ילדים שטבעו וטופלו בבתי החולים. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מתאונות ילדים, והיא מתרחשת בדממה. ילד טובע אינו צועק ואינו בוכה לעזרה".
"במיוחד בימים אלו, בעיצומו של החופש הגדול, חשוב לזכור שהים הוא מתעתע ויש בו זרמים, בורות ומערבולות נסתרות שמסוכנים גם לשחיינים מנוסים, ועוד יותר מזה לילדים", הוסיפה. "אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה. לא נכנסים לים ללא שירותי הצלה פעילים. בסביבת המים קובעים בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. באחריותנו לעשות הכול כדי שהחופש יסתיים ללא אסון מיותר נוסף".
מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ ועד היום במד"א העניקו טיפול רפואי ל-132 בני אדם שטבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים. 19 מתוכם טבעו למוות, שישה נפגעו באורח אנוש ונזקקו לפעולות החייאה וארבעה נפגעו באורח קשה. מצבם של 16 הוגדר בינוני, ושל 89 קל.