המשטרה החליטה לחזור בה מהעמדה לדין משמעתי של הקצינה שהתלוננה כי קצין בכיר הטריד אותה מינית - וסגרה את התיק בהסכמה עמה. חמש שנים אחרי שרב-פקד צ' הועמדה לדין משמעתי בגין דיווחים כוזבים על שעות עבודה, הוחלט במשטרה לבטל את ההליך נגדה. כך נודע ל-ynet. רפ"ק צ' הגישה לפני כן תלונה על הטרדה מינית מצדו של מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס רוני ריטמן.
3 צפייה בגלריה
רוני ריטמן
רוני ריטמן
ניצב בדימוס רוני ריטמן
(צילום: צביקה טישלר)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הנחה את הצוותים המקצועיים במשטרה לסיים את ההליך המשמעתי נגד הקצינה ולסגור את התיק שנפתח נגדה ב-2017.
גורמים שמעורים בפרטים אמרו כי לאחר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע, נכנס שבתאי לתפקידו לפני כשנה עם "ערמות של חומרים" שיש לקבל בעניינם החלטות. בעקבות כך ביקש שבתאי לסיים את ההליך המשמעתי נגד צ' שנפתח בימיו של קודמו רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך ובך לשים סוף לפרשה שהביכה את המשטרה.
כבר בשלב ראשון הבין המפכ"ל המכהן כי במקרה של רפ"ק צ' יש גרירת רגליים מיותרת, ובשל כך הוא ביקש מהגורמים המטפלים בנושא לעשות הכול כדי לקבל החלטה לנוכח השיהוי בטיפול בתיק המדובר.
3 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
התיק המשמעתי ייחס כאמור לרפ"ק צ' דיווחים כוזבים על שעות העבודה. עו"ד פיני פישלר, שמסייע ל-צ' בהתנדבות, שלח לפני כמה שבועות מכתב למפכ"ל שבתאי בדרישה לסיים את ההליך בעניינה. "זו השנה השביעית שבה נרדפת רפ"ק צ', סובלת מהתנכלות קשה ומהרס מוחלט של חייה ושל הקרייה שלה - וכל ציבור הנשים והשוטרות בתוכן רואות ויראות", צוין במכתב.
עו"ד פישלר הוסיף בפנייתו לשבתאי: "ידוע לי כי בימים אלה שוקדת רפ"ק צ' על הגשת עתירה לבג"ץ, רק על מנת להשיג צדק ולסיים את מה שמוטב היה שלא היה כלל בא לעולם".
עו"ד פיני פישלרעו"ד פיני פישלר
הקצינה פנתה בעבר גם לשופט דוד רוזן בזמן כהונתו כנציב תלונות הציבור על מייצג המדינה בערכאות. צ' התלוננה כי חרף ביטול ההליכים המשמעתיים נגד שותפה לעבירות לכאורה, תת-ניצב בדימוס גיא ניר, המשיכה המשטרה בהליך המשמעתי נגדה.
הקצינה עמדה על כך שהמשטרה מתנכלת לה באופן אישי ו"תפרה לה" תיק משמעתי בעקבות התלונה שהגישה נגד ריטמן ותביעת דיבה שהגישה נגד המפכ"ל לשעבר אלשיך. כעת, לאחר הליך שנמשך שנים, הגיעה צ' להסכמות עם בית הדין המשמעתי של המשטרה. התיק נגדה נסגר בהסכמת הצדדים, ללא זיכוי או הרשעה.
צ' העידה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי בעת שיצאה מאירוע חברתי ב-2011, ניצב ריטמן יצא אחריה וקרא לה. כשהסתובבה לכיוונו, כך סיפרה, הקצין הבכיר משך לה את היד, קירב אותה אליו בכוח, וניסה לקרב את ראשו ואת פיו אליה כדי לנשקה בניגוד לרצונה. הקצינה סיפרה עוד לחוקרי מח"ש כי פיו של ריטמן הדיף ריח עז של אלכוהול ושהיא הצליחה להדוף אותו בכוח לאחור.
3 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
המפכ"ל לשעבר אלשיך
(צילום: מוטי קמחי )
בסיום החקירה המליצה מח"ש להעמיד את ריטמן לדין. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטייין, החליט לסגור את התיק הפלילי. המפכ"ל באותם ימים אלשיך החליט שהוא מאמין לריטמן והחזיר אותו לעבודה. במקביל הוא מינה את ניצב דוד ביתן, כיום סמפכ"ל המשטרה, לתפקיד של קצין בודק.
כאמור, המדיניות של המפכ"ל עם כניסתו לתפקיד הייתה לנקות שולחן ולשים מאחור לא מעט דברים שנגררו ולא קיבלו בהם החלטות. מדובר בהחלטה שמסיימת הליכים של שנים רבות מול רפ"ק צ' והליכים שהעסיקו גורמים רבים במשטרת ישראל. ההחלטה בעניין הקצינה התקבלה בהתאם להמלצת פרקליט המדינה עמית איסמן ביחד עם הנציב רוזן. בפרקליטות הביעו שביעות רצון מההחלטה.