ראשי הרשויות מהעוטף ייפגשו אחר הצהריים (ראשון) בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, לאחר שנועדו בשישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
המפגש של נתניהו עם ראשי הרשויות בקריה ביום שישי
(צילום: לע״מ)

המסר המשותף שיועבר הוא לאפשר לצה"ל לסיים את המלאכה ברצועת עזה. "אל תתנו לאף אחד לעצור אתכם, תסיימו את העבודה עד תום ותחזירו את הביטחון. תושבי העוטף מאחורי צה"ל ככל שיידרש", מתכנן לומר לרמטכ"ל אחד מראשי הרשויות.
בפגישתו עם ראשי הרשויות ביום שישי, הבטיח רה"מ נתניהו כי בתום המלחמה ו"חיסול חמאס" כלשונו, "תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל".
נתניהו כבר הצהיר בראיונות שהעניק בשבוע שעבר לתקשורת האמריקנית כי ישראל תידרש בתום הקרבות לשמור על שליטה ביטחונית ברצועת עזה, ובריאיון לרשת ABC אף אמר שהדבר יידרש לתקופת זמן "בלתי-מוגדרת". זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא התחייב לפעול גם לפירוז מלא של הרצועה – משימה שתהיה סבוכה במיוחד. נתניהו גם הדגיש בדבריו שישראל תשלוט ביטחונית בכל הרצועה, כלומר בחלקיה הדרומיים שבהם לפי שעה צה"ל לא מבצע פעילות קרקעית.
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה פגישה עם ראשי רשויות העוטף
בנימין נתניהו ראש הממשלה פגישה עם ראשי רשויות העוטף
נתניהו וראשי הרשויות מהעוטף בפגישה ביום שישי. רה"מ הבטיח להם כי "כוחות צה"ל יישארו בשליטה ברצועה"
(צילום: לע״מ)
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה
צפוי לקבל את מלוא הגיבוי מראשי הרשויות. הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
נתניהו התייחס אמש לאפשרות של התיישבות יהודית ברצועה, והבהיר כי "זה לא יעד ריאלי". לדבריו, "עזה תהיה מפורזת ולא יהיה יותר איום מהרצועה על ישראל. כדי שזה יקרה צריך שליטה ביטחונית מלאה ברצועה".
הצהרתו של נתניהו בשבוע שעבר הגיעה כשברקע הלחץ הגובר מצד הממשל האמריקני על ישראל בכל הנוגע להסכמה להפוגות בלחימה, והאזהרות שמשמיעים בוושינגטון ולפיהן הזמן לפעילות של צה"ל ברצועה הולך ואוזל בעקבות הכעס הגובר בעולם ממספר ההרוגים הפלסטינים. ברביעי שעבר התייחס לסוגיה מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ואמר כי ישראל לא יכולה לשלוט בעזה אחרי המלחמה, אך הודה כי ייתכן שתהיה "תקופת מעבר" לאחר סיומה.
במפגש, שנערך בקריה בתל אביב, אמרו לנתניהו ראשי הרשויות כי הם דורשים מציאות ביטחונית אחרת ביום שאחרי המלחמה – ולא "עוד מאותו הדבר". נתניהו הסכים איתם ואמר: "כוחות צה"ל יישארו בשליטה ברצועה ולא ניתן אותה לכוחות חיצוניים". בהמשך הבהיר כאמור שמדובר בשליטה ביטחונית, ולא אזרחית. כשברקע המגעים לעסקת שחרור חטופים מעזה, שתכלול אולי הפוגה או הפסקת אש, ראשי הרשויות דרשו מנתניהו לסרב להפסקת אש עד ו"לסיים את העבודה בעזה עד המחבל האחרון".
בפגישה נכחו ראשי המועצות עיריית שדרות, ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב (יוסי קרן, שהחליף את אופיר ליבשטיין ז"ל שנרצח ב-7 באוקטובר), ראש מועצת אשכול, ראש מועצת חוף אשקלון, ראש מועצת שדות נגב, ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות. נתניהו וראשי הרשויות עמדו דקת דומייה לזכרו של ראש מועצת שער הנגב ליבשטיין ז"ל, שנפל בקרבות עם המחבלים במתקפת הפתע.