בטבח 7 באוקטובר השתמש חמאס בארסנל נשק עצום, וכעת אישרו בדרום קוריאה חשדות שלפיהן אנשיו עשו שימוש במתקפה ובמלחמה גם בכלי נשק צפון-קוריאניים - על אף ההכחשות החוזרות ונשנות של פיונגיאנג. לפי כל ההערכות בישראל, אין מדובר במכירה ישירה של נשק צפון-קוריאני לחמאס - אלא בהעברה עקיפה של הנשק.
סוכנות הביון של דרום קוריאה NIS פרסמה היום (שני) תמונה חדשה של חלק מרקטה צפון-קוריאנית, ואישרה למעשה דיווח אמריקני לפיו חמאס השתמש ברקטת RPG מסוג F-7 שיוצרה במדינה המבודדת בעולם.
2 צפייה בגלריה
נשק צפון קוריאני שחמאס עושה בו שימוש
נשק צפון קוריאני שחמאס עושה בו שימוש
חלקי רקטת F-7 של חמאס
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און מסיירים ב קוסמודרום ווסטוצ'ני רוסיה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און מסיירים ב קוסמודרום ווסטוצ'ני רוסיה
קים ג'ונג און. הורה לסייע לפלסטינים
(צילום: EPA/ARTEM GEODAKYAN/SPUTNIK/KREMLIN POOL)
בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" פרסמו תמונה שלפני כן נחשפה ברשת "קול אמריקה". בתמונה נראה בין היתר המרעום של אותה רקטה, ועליו שילוב של מספרים ואותיות קוריאניות כמו 비저-7류 ו-시8-80-53. ה-F-7 הוא למעשה שם אחר ל-RPG-7 שמיוצר בצפון קוריאה.
ב-NIS אמרו גם כי הם "אוספים ואוגרים" פרטים על העברות הנשק מצפון קוריאה לחמאס, ובהם כמויות הנשק שהועברו ומועד העסקאות. "אבל כרגע קשה לספק פרטים שכאלה עקב הצורך להגן על מקורות המידע ובהתחשב ביחסים הדיפלומטיים", הבהירו בסוכנות הביון.
צבא דרום קוריאה כבר אמר לא פעם כי לצפון קשרים עם חמאס, והזהיר שהוא עלול להשתמש בטקטיקות דומות לאלו שחמאס השתמש נגד ישראל במתקפת פתע על דרום קוריאה - ובהן המנהרות.
ארסנל הנשק האדיר שאיתו פלשו מחבלי חמאס
(צילום: יואב זיתון)

בכינוס בנובמבר סוכנות הביון הדרום קוריאנית דיווחה לוועדת המודיעין של הפרלמנט בסיאול כי השיגה מודיעין שלפיו מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הורה לבכיריו לספק סיוע מקיף לפלסטינים.
צפון קוריאה הכחישה את הטענות שחמאס השתמש בכלי נשק שלה ואמרה כי "הן חסרות בסיס". היא האשימה את ארצות הברית בפברוק האשמות שווא נגד הצפון.
יותר מ-10,000 אמצעי לחימה שונים אותרו בשטח ישראל לאחר מתקפת הפתע של חמאס, שבמהלכה טבחו המחבלים מבית לבית ביישובי העוטף. רבים מאמצעי הלחימה שנתפסו הם מייצור מקומי של חמאס, אבל אלפים אחרים הוברחו ממצרים, והגיעו בכלל מסוריה. בנוסף, נחשף כבר אז ב-ynet, נמצאו אותם טילי RPG מתוצרת צפון קוריאה - וגם מתוצרת רוסית.
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה