רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר (24), תושב קרני שומרון, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. כך הותר לפרסום הערב (יום שני). "המשפט הקשה ביותר, ולצערנו כאן אצלנו בבית". כתב ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב. "כשרוצים לדבר על נוער מדהים, ציוני וערכי, שיעזוב את הכל וירוץ לאש למען ההגנה על הארץ, מדברים על צעירים כמו עמיחי".
1 צפייה בגלריה
עמיחי ישראל יהושע אוסטר
עמיחי ישראל יהושע אוסטר
עמיחי ישראל יהושע אוסטר ז"ל
במשפחתו של עמיחי ספדו לו: "הןא היה בחור מוכשר מאוד, חכם וחייכן, עם לב ענק, מלא באהבת העם והארץ. עמיחי היה מדריך נערץ בבני עקיבא, והתנדב בארגון למען ילדים עם צרכים מיוחדים. הוא היה אמן, ועיצב עוגות מטורפות לימי הולדת במשפחה. הוא גם ניגן על כמה כלים שונים. עמיחי סיים את שירותו בצה"ל לפני כשנה ויצא לטיול הגדול במזרח ובצפון אמריקה. עם פרוץ המלחמה הוא חזר ארצה מקנדה כדי להצטרף לכוחות צה"ל בהגנת העם והארץ. עמיחי היה השראה לחבריו וחניכיו, ואישיות לדוגמא לערכי התורה, העבודה ואהבת העם והארץ".
ראש המועצה להב ספד: "עמיחי טייל בעולם כשקיבל את צו ה-8 ב-7 לאוקטובר, ומייד עלה על הטיסה לארץ. לפני כמה ימים הוא יצא לחופשה קצרה על מנת להיות עם משפחתו, ולצערנו נפל על משמרתו למען הארץ. הכל מתגמד, הפרופורציות נעלמות וחוזר המיקוד בחיילים, במפקדים ועשייתם למען העם שמתפרץ בעוז. ליבנו עם הוריו, עם אחיו יונתן המשרת בלחימה בדרום, ואחיותיו שרה, אמונה וטובה. אין ניחומים למעט שנהיה ראויים לדור מדהים וערכי זה, המאחד את הקרע והשסע העצום שהיה בעם, ונלחם למען המשך חיינו כאן בארץ היחידה שיש לעם היהודי. אנו כקהילה נעטוף, נסייע ונחבק על מנת לתת מעט נחמה".
עדי, חברו של אוסטר, ספד: "ברוך דיין האמת. עצוב ממש. עמיחי נתגעגע לשמחת החיים שלך". חברו לידור כתב: "אח יקר ואהוב, אני עדיין לא מצליח להאמין. שמור עלינו מלמעלה". גם באיגוד הישראלי לרפואה פנימית ספדו: "בשורה נוראה, עמיחי, בנו של ד"ר הוארד אוסטר, סגן מנהל האגף הפנימי באיכילוב וחבר האיגוד, נהרג בעזה. ליבנו עם המשפחה האבלה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
אוסטר, לוחם בגדוד 7020, עוצבת 'השרון' (5), ולוחמים נוספים בגדוד נפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען בצפון הרצועה. בקרב שהתפתח ובו נפל רס"ל אוסטר ז"ל נפצעו 11 לוחמים בדרגות פציעה שונות, בהם שני לוחמי מילואים בגדוד 7020 שנפצעו באורח קשה.
מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי לוחם (מיל') בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551) נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, וקצין בבית הספר להנדסה צבאית נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
הלוחם בגדוד ההנדסה 8219 נפצע כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים, שבמהלכה נפצעו שישה לוחמים נוספים בדרגות פציעה שונות. קצין בית הספר להנדסה צבאית נפצע במהלך היתקלות נוספת עם מחבלים בצפון הרצועה.
מאוחר יותר הודיע דובר צה"ל כי חמישה לוחמים במילואים נפצעו היום באורח קל ממספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אדמית. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו סבב תקיפות בשטח לבנון, שבמסגרתו הושמדו מספר תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי חיזבאללה ועמדות שיגור. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שפעלה במרחב חולא.
מתחילת המלחמה נהרגו 506 לוחמי ולוחמות צה"ל, 172 מתוכם נפלו במהלך התמרון הקרקעי ברצועה.