3 צפייה בגלריה
אמא של נועה לזר הגיעה לנחם את משפחת כברתה ההורים של ברוך כברתה
אמא של נועה לזר הגיעה לנחם את משפחת כברתה ההורים של ברוך כברתה
"מי כמוני יכולה להבין מה הם עוברים". אמה של נועה לזר והוריו של ברוך כברתה
קארין לזר, אמה של סמלת נועה לזר שנהרגה בפיגוע במחסום שועפאט לפני כשלושה חודשים, הגיעה אתמול (רביעי) לבית משפחתו של ברוך כברתה, שנורה למוות מפליטת כדור מנשק של חברו בתחילת השבוע בבסיס ענתות שליד ירושלים, וניחמה את הוריו אהובה ושמואל. כברתה שירת כלוחם באותו הגדוד ובאותה הפלוגה שבה שירתה בתה המנוחה, בגדוד המעברים ארז של חיל המשטרה הצבאית. "מי כמוני יכולה להבין מה הם עוברים", אמרה האם קארין.
"לשבעה של נועה הגיעו אנשים מכל הארץ לנחם ולתת חיבוק", סיפרה האם בצאתה מבית הוריו של כברתה בפתח תקווה. "כבר בשבעה אני וחמותי החלטנו שכל משפחה של חייל שייהרג אחרי נועה - אנחנו נגיע לנחם, והלוואי לא יהיו יותר. הייתי אצל המשפחה של עידו ברוך ז"ל והיום הגענו לנחם את ההורים של ברוך כברתה ז"ל. אלו הרגעים הכי קשים בחיים וזה לא מנחם, אני יודעת. אבל אם טיפה הצלחתי לחזק אותם ולחבק אותם - אז אני את שלי עשיתי".
3 צפייה בגלריה
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל
(צילום: דובר צה''ל)
3 צפייה בגלריה
נועה לזר ז"ל
נועה לזר ז"ל
סמלת נועה לזר ז"ל
כברתה, שהותיר אחריו הורים ושישה אחים, נהרג בליל יום שלישי בבסיס ענתות שליד ירושלים עקב פליטת כדור מנשק של חברו, ונבדק חשד למשחק בנשק מצידו. הלוחם היורה, רב"ט ב', נעצר ונחקר כשעה וחצי לאחר האירוע. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום שלישי. במצ"ח מייחסים לו עבירות של המתה בקלות דעת, שימוש בלתי חוקי בנשק, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט.
לפי חקירה ראשונית, לא רק שהחשוד שיחק בנשקו - הוא גם ניסה לטשטש ראיות ולשכנע את חבריו שנכחו בחדר בזמן האירוע למסור גרסה אחרת למה שאירע, בזמן שכברתה היה פצוע באורח אנוש. בחקירתו הראשונית הוא ניסה לפגוע בעצמו וטופל על ידי קב"ן. החשוד מסר למקורביו כי הוא "מביע צער עמוק וגדול וזעזוע עצום מהמעשה". נשקו נלקח ממנו לצורך בדיקה בליסטית וצוות החקירה ממשיך באיסוף ממצאים ובדיקת הזירה המורכבת בחדר המגורים של החיילים.
בני המשפחה של כברתה סיפרו על לוחם "מורעל" שהיה עתיד לצאת בקרוב לקורס קצינים. בסרטון מרגש שפרסם בסיום הטירונות בטיקטוק, כשברקע שירו של חנן בן ארי "אני אלוף העולם", הוא נראה לצד חבריו לטירונות רוקד עם ספר תורה במהלך מטווחים ומסעות, וגם בזמן ההשבעה.