חברי הפורום למדיניות חוץ, המונה כ-14 בכירים מדיניים לשעבר ודיפלומטים בכירים לשעבר במשרד החוץ, פרסמו הצהרה ובה הם יצאו נגד כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את השרה מאי גולן לקונסולית הכללית בניו יורק. בליכוד ציינו כי הצעת נתניהו לגולן, שנמצאת בימים אלה בארה"ב, הגיעה "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית", אך חברי הפורום טוענים כי מינוי שכזה הינו "הפקרה של אחת הזירות החשובות לדיפלומטיה הישראלית".
"נושא/ת המשרה חייב/ת להיות,כבעבר, 'קליבר' מהמעלה הראשונה ולהיבחר על בסיס יכולות ולא במסגרת תמרון פוליטי. התפקיד הבכיר כולל ייצוג ישראל במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, אוהיו, פנסילבניה, ובחלקים מקונקטיקט, בנוסף לאזור ניו יורק רבתי, מעוז הליברליות, בירת התקשורת, הכלכלה ומרכז הארגונים היהודיים", טענו.
2 צפייה בגלריה
"מינויה לקונסולית בניו יורק - הפקרות"
"מינויה לקונסולית בניו יורק - הפקרות"
"מינויה לקונסולית בניו יורק - הפקרות"
(צילום: מוטי קמחי )
לדבריהם גולן היא "גורם מפלג וגזעני, ההיפך ממה שישראל נדרשת לו באזור כה חשוב". "הגיע גם הזמן שהפוליטיקאים יפסיקו לשחק במינויים הפוליטיים בשירות החוץ כקלפי משחק. זה ממש לא לתפארת מדינת ישראל, בלשון המעטה. נקווה שהמינוי לא ייצא לפועל".
בין החתומים על המכתב: קולט אביטל הקונסולית הכללית של ישראל לשעבר בניו יורק, ג'רמי יששכרוף השגריר לשעבר בגרמניה, מארק סופר השגריר לשעבר באוסטרליה, דני שק השגריר לשעבר בצרפת, נדב תמיר היועץ המדיני של הנשיא לשעבר שמעון פרס, אביב שיראון השגריר לשעבר בהולנד, דני כרמון השגריר לשעבר בהודו, אבי מנור שגריר ישראל לשעבר במוסדות האו"ם בג'נבה, עופר אבירן הקונסול כללי לשעבר באטלנטה, ארתור קול שגריר ישראל בסרביה לשעבר, רותי כהנוב השגרירה לשעבר ביפן, ליאורה הרצל השגרירה לשעבר בנורבגיה, וברוך בינה השגריר לשעבר בדנמרק.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה בשדרות
ישיבת ממשלה בשדרות
שוקל את מינויה "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית"
(צילום: AFP)
בסוף החודש שעבר, נזכיר, החליט נתניהו למנות את גולן לשרה לקידום מעמד האישה והביא את ההצעה לאישור הממשלה, אולם המינוי עדיין לא עלה לאישור הכנסת.
גולן מתלבטת אם להיענות להצעה, ובינתיים אישור מינויה ירד מסדר היום של מליאת הכנסת, כנראה עד שהיא תקבל החלטה אם לקחת את התפקיד. לפי גורמים בליכוד, ההתלבטות של גולן כפולה. מצד אחד רק לפני כשבועיים קיבלה משרד חדש, ומצד שני היא בוחנת הצעה לעמוד בראש רשימת הליכוד לעיריית תל אביב בבחירות שיהיו בעוד כחצי שנה.
בליכוד נשמעו פרשנויות לפיהן נתניהו מבקש לפרק את מחנה תומכי המהפכה המשפטית, ולהקטין את מספר חברי הכנסת תומכי שר המשפטים יריב לוין, אולם בליכוד הכחישו שזו הכוונה. עם זאת, הליכוד הכחיש את הדברים וטען שאין לכך שום קשר לשר לוין. "אין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר", אמרו בליכוד.