המשטרה התירה לפרסום את שמותיהם של שלושת השוטרים, רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו ורס"מ רוני שקורי, שנרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע הירי בכביש 35 סמוך למחסום תרקומיה שמצפון לחברון. האש לעברם נפתחה ככל הנראה מרכב חולף, ולאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו.
4 צפייה בגלריה
רנ"ג הדס ברנץ ז"ל, פקד אריק בן אליהו ז"ל, רס"מ רוני שקורי ז"ל
רנ"ג הדס ברנץ ז"ל, פקד אריק בן אליהו ז"ל, רס"מ רוני שקורי ז"ל
פקד אריק בן אליהו, רנ"ג הדס ברנץ ורס"מ רוני שקורי
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
זירת פיגוע הירי בתרקומיה
צוותי מד"א הוזעקו למקום. הכביש נחסם לתנועה מצומת העוקפים, וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים, במסגרתו הוטל כתר על הכפר הגדול אידנא הסמוך לזירה. בנוסף, צה"ל מבצע כיתור גם על חברון כחלק מהמאמץ לאיתור המחבל, שמתרחש גם במישור המודיעיני. בשלב זה לא יודעים בוודאות אם מדובר ביותר ממחבל אחד. הנשק איתו ביצע את הפיגוע היה M16 - ובזירה אותרו יותר מ-10 תרמילים. במסגרת החקירה נבדק חשד לפיו המחבל ירד מרכבו, המשיך לבצע ירי ורק אז נמלט. בעת זו כוחות רבים מבצעים נוהל סיר לחץ לעבר בית שבו מסתתר מבוקש. טרם ידוע האם מדובר במחבל שביצע את הפיגוע.
המשטרה מסרה כי פקד אריק בן אליהו, בן 37 מקריית גת, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ושתי אחיות. הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית גת. רנ"ג הדס ברנץ, בת 53 משדה משה, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, הורים וחמישה אחים.
רס"מ רוני שקורי, בן 61 משדרות, הותיר אחריו אישה, בת, נכדה ושלושה אחים. הלווייתו תיערך היום בשעה 18:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בשדרות. רוני הוא אביה של רס"ר מור שקורי, שנפלה בקרב על תחנת שדרות ב-7 באוקטובר. "משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחות השכולות ביגונם ותלווה אותן לעד. יהי זכרם ברוך", הוסיפה המשטרה.
4 צפייה בגלריה
משפחת שקורי
משפחת שקורי
משפחת שקורי. מור (משמאל) לצד אביה רוני
אורן אוחנה, גיסו של רוני שקורי, סיפר כי "הוא היה בן אדם מדהים, מיוחד, מלאך בדמות אדם, ישר, צנוע, רק דואג לאחרים. מור הייתה הכול בשבילו ומאז שהיא נרצחה הוא לא חיי. הוא הסתגר בתוך עצמו אבל לאט לאט למד להתמודד". לדבריו, "לפני כמה ימים חזרנו מהפלגה בחו"ל איתו ועם אישתו. פעם ראשונה שהם נתנו לעצמם לחייך, נשמו אוויר, פתאום קצת האמין בשמחת החיים שוב - והבוקר נודע לנו על הרצח שלו. מה יש להגיד? רק בוכים. המשפחה לא במצב טוב מנסים לעכל את מה שקרה לנו אבל אני חושב שלא נצליח לעכל לעולם".
בתו של רוני ואחותה של מור, ספיר שטרית, סיפרה עליה כי היא "רצתה תמיד לתרום למדינה. כשהחליטה להתגייס למשטרה, זה לא הפתיע אף אחד. ידעתי, שזה תפור עליה, היא הייתה פייטרית אמיתית".
על הקרב שניהלה מור בתחנת שדרות, הוסיפה: "היא עלתה לגג עם עוד כמה שוטרים. הם ניהלו משם מאבק עם המחבלים, אף אחד לא בא לעזור ולהציל אותם. במהלך הקרב היא חייגה לאמא שלי ואמרה בקור רוח ובעוצמה שאני לא יודעת מאיפה היא קיבלה, 'אם קורה לי משהו, חשוב לי שתדעי, שאני אוהבת אותך ואת אבא, ותשמרו לי על ספיר'.
"היא הספיקה להגיד את 'שיר המעלות' ואת 'שמע ישראל', ואז צלף מהגג ממול ירה בה והיא נהרגה במקום", סיפרה ספיר. "כל-כך רציתי לראות אותה מתחת לחופה, היא כל-כך חיכתה לרגע הזה, להקים בית משלה ולהיות אמא, ולא זכתה". שמונה משוטרי התחנה נפלו באותו קרב קשה מול 25 מחבלים.
דוד פוקל, בן זוגה של מור שנפלה בקרב בשדרות, סיפר על רוני אביה: "הוא היה כמו אבא בשבילי. אתמול בלילה דיברתי איתו, אין יום שאנחנו לא מדברים. אתמול בלילה הוא ביקש שאבוא בשבת להיפגש איתם, אמרתי לו שאני לא יכול לבוא בשבת - והבטחתי שאבוא בשבת הבאה". לדבריו, "היינו צריכים לנתק והוא אמר לי להתקשר כשאני בדרך לעבודה למשמרת, כי הוא גם יהיה בדרך ונוכל לדבר שוב. בשבע בבוקר התקשרתי אליו והוא לא ענה לי. הבנתי מהדיווחים ישר שזה הוא".
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת הפיגוע בתרקומיה
(צילום: שלו שלום)
זירת פיגוע הירי בתרקומיה
דבריהם של דניאל לוי, עוזי לוי ואיתמר בן גביר בזירת הפיגוע בתרקומיה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר לזירת הפיגוע, וכיוון את הביקורת שלו כלפי שר הביטחון יואב גלנט: "הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית". לדבריו, "אני מתכוון לדרוש ממי שאחראי על פריסת מחסומים ביהודה ושומרון: מספיק להתחשב בחופש התנועה ובמרקם החיים, ולפתוח עוד מחסום ועוד מחסום – אנחנו רואים את הדברים לנגד עינינו. אני חושב גם שהפיגוע הקשה הזה הוא סימן למי שחושב לשחרר מחבלים, מה קורה כאשר המחבלים האלה מסתובבים בשטח.
"הם חלאות, הם רוצחים, הם חיות אדם, לא צריך לשחרר אותם – צריך לירות להם כדור בראש, במדינה מתוקנת", הוסיף בן גביר. "אני מקווה שחוק עונש מוות למחבלים יעבור סוף סוף. כך צריך לעשות במדינה מתוקנת". בהמשך כיוון את דבריו ישירות לגלנט: "אני לא אחראי על פריסת המחסומים. אתם יודעים שזה לא משטרת ישראל. משטרה היא תחת פיקוד של הצבא. אתם יודעים היטב מי השר האחראי, הצבא הוא הגוף המבצע. אם השטח כאן היה בשליטתי הייתה כאן זכות לחיים שגוברת על חופש התנועה".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי אמר בזירת הפיגוע כי "אני משוכנע שיחד עם כל הגופים נבוא חשבון עם המחבלים, נעצור אותם, ננטרל אותם ונחסל אותם. כך צריך לעשות. תפקידם של השוטרים היה לטפל במרחב הזה ולתת תחושת ביטחון לציבור. איבדנו את חייהם וזה בוקר קשה אנו חזקים ונמשיך לתת את הביטחון".
מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, ציין: "יש בהחלט עלייה בכמות ביצועי הירי עם נפגעים בצירים. אנחנו בהערכות מוגברת בצירים כדי למנוע את הפיגועים. הבוקר היה פיגוע קשה נגד שוטרים. אני משתתף בצער המשפחות".