קצין המודיעין של אוגדת עזה, סגן-אלוף ע', אמר בשיחות סגורות כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו - אך טרם הגיש את ההתפטרות למפקדיו.
הרקע להחלטתו של קצין המודיעין שבשלה העת להתפטרותו הוא, בין השאר, חילופי מפקדי אוגדת עזה בשבוע הבא - אחרי שהמפקד תת-אלוף אבי רוזנפלד פרש מצה"ל. לאחרונה התקיים גם טקס לחילופי ראש אמ"ן המתפטר אהרון חליוה.
1 צפייה בגלריה
אולם הספורט ההרוס באוגדת עזה
אולם הספורט ההרוס באוגדת עזה
אולם הספורט ההרוס באוגדת עזה
(צילום: יובל חן)
מפקד אוגדת עזה תת אלוף אבי רוזנפלד הודיע בתחילת יוני כי הוא מתפטר מתפקידו, והוא יוחלף על-ידי תת-אלוף ברק חירם - שמונה לאחרונה לתפקיד על-ידי הרמטכ"ל הרצי הלוי. "ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף", הודה רוזנפלד עם התפטרותו. "במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס".
בבסיס גלילות התקיים לאחרונה גם טקס החלפת ראש אמ"ן, שבו נכנס לתפקידו אלוף שלומי בינדר במקומו של אלוף אהרון חליוה, שהודיע על התפטרותו בחודש אפריל האחרון. הטקס, שהיה אמור להתקיים כבר בתחילת החודש, נדחה בעקבות חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר והחשש מהסלמה.
אלוף אהרון חליוה ראש אמ"ן היוצא ושלומי בינדר ראש אמ"ן הנכנס בטקס חילופי מפקד ראש אמ"ן
(צילום: דובר צה"ל )

חליוה אמר בנאום הפרידה: "לא עמדנו בשבועת קדושתנו. עשיתי הכל כדי להיות חייל נאמן של צה"ל ומדינת ישראל. זכיתי זכות שאין גדולה ממנה לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה. באותה שבת לא עמדנו במשימה החשובה ביותר עליה אנו אמונים - מתן התרעה למלחמה. האחריות העליונה לכישלון אגף המודיעין מוטלת על כתפיי. החלטתי לסיים את תפקידי ולפרוש מצה"ל היא הנורמה עליה חונכתי ועליה גידלתי וחיכנתי דורות רבים של לוחמים ומפקדים והיא המצופה מהצועדים קדימה והמסתערים בראש".