כמדי שבוע מתקיימת גם הערב (שבת) בתל אביב עצרת תמיכה שמארגן מטה המשפחות להחזרת החטופים, ש-115 מהם עדיין נמצאים בשבי ארגוני הטרור ברצועה מזה 316 יום. האירוע מתקיים יממה אחרי פסגת המתווכות בקטאר, ולקראת המשך המגעים בקהיר השבוע. ynet העביר את העצרת בשידור ישיר.
ממטה המשפחות נמסר לקראת העצרת: "החזרתם של 115 החטופים - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה, תאפשר את הפסקת המלחמה בדרום ובצפון, את התקומה לה העם זקוק, את חזרת המפונים לבתיהם ואת שיקום צה"ל".
אלי אלבג וירדן גונן בעצרת בכיכר החטופים
(צילום: SATVIEW.TV)

אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, אמר על הבמה: "מינואר איבדנו 30 חטופים חיים. ל-19 משפחות כבר הודיעו שיקיריהם יחזרו בארונות. ל-11 אמרו 'ככל הנראה'. אתם מבינים מה זה כשאומרים ככל הנראה. מישהו יכול להגיד לנו כמה רון ארדים יהיו לנו ככל שיעבור הזמן? רק עסקה תביא את כל החטופים הביתה. רק עסקה זה הניצחון המוחלט".
על הביקורת שסופגים בני משפחות חטופים בתקופה האחרונה הוסיף אלבד: "אני שומע כאלה שמתנגדים למשפחות החטופים. אז אני אומר להם: אין לכם זכות דיבור עד שלא יחטפו לכם את הילדים. ואז, אם יחטפו לכם את הילדים, תוכלו להעביר ביקורת כמה שאתם רוצים ואיך שאתם רוצים. אבל כל עוד לא חטפו לכם את הילדים, תסתמו".
עילי דוד, אחיו של אביתר דוד: "כל שבוע היינו מנגנים יחד אחרי ארוחת שישי. הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה בארוחת חג. הוא מיהר לפסטיבל נובה – מקום שבו רוקדים יחד יהודים וערבים, שמאל וימין. שם נחטף באירוע טרור רצחני ועדיין לא חזר. נסו לדמיין את התחושה של אח גדול צופה בסרטון שבו אחיו הקטן מובל באלימות בידי מחבל. הכאב והחרדה אינם ניתנים לתיאור, אבל אני נחוש להמשיך להילחם למענו. אני בסך הכול אח גדול שרוצה את אחיו הקטן בבית.
"אני פונה לראש הממשלה ולצוות המשא ומתן: הגיעה העת לדאוג שכל חטוף יחזור בהקדם, בהסכם שיבטיח את ביטחוננו. יש לכם תמיכה מלאה מעם ישראל. אל תפחדו לקחת את ההחלטות המוסריות ביותר ולהשיב את החטופים. השבת החטופים תהיה ההתחלה של שיקום החברה שלנו ושל השבת האמון בהנהגה".
1 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-315 לחטיפתם ולמלחמת חרבות ברזל
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-315 לחטיפתם ולמלחמת חרבות ברזל
העצרת בכיכר החטופים, הערב
(צילום: יאיר שגיא)
ירדן גונן, אחותה הבכורה של רומי גונן, שמציינת מחר את יום הולדתה: "בעוד כמה שעות השעון יתחלף ל-00:00. בכל שנה רגילה אני ממתינה לדקה הזו כדי לשלוח לך הודעה, ואם לא הודעה אני מתקשרת. ואם אני לא מתקשרת, אני אפתיע אותך בעבודה. העיקר לחגוג לך ואיתך. והיום? מה אני אעשה היום? אני אשלח הודעה אבל זה יישאר על וי אחד. אני אתקשר אבל זה יגיע ישר לתא קולי. לאן אני אלך כדי לראות אותך? את מי אני אפתיע?".
מור קורנגולד, אחיו של החטוף טל שהם: "אחי נלקח לשבי עם עוד שלוש נשים ושלושה ילדים. שבעה בני משפחה אחת בשבי. שישה מתוכם - כולם חוץ מאחי - שוחררו בעסקה הראשונה בנובמבר. טל עדיין שם ואני לא יודע מה הוא אוכל, מה הוא שותה, מתי לאחרונה הוא ראה אור יום. אני לא יודע כמה זמן נשאר לו, אבל זה לא הרבה. ואני דואג שמא מדינת ישראל תעשה את הטעות ההיסטורית החמורה בתולדותיה ותחליט לוותר על ההזדמנות שיש לה עכשיו, להציל את טל ויחד איתו להביא ארצה עוד 114 חטופות וחטופים - מי לשיקום ומי לקבורה באדמת ישראל. צריך לעשות את זה עכשיו.
"אף אזרח ישראלי לא חושב שאפשר לחלץ 115 חטופים במבצע צבאי, ולכן חייבים עסקה. אף אזרח ישראלי לא חושב שלחטופים יש זמן, ולכן חייבים שהיא תהיה עכשיו. ולכן עיסקה עכשיו זאת לא סיסמה כמו 'הניצחון המוחלט' - זאת תוכנית הפעולה האפשרית היחידה".
מירי בן עמי, אימו של יוסף חיים אוחנה: "יוסף נחטף ממסיבת הנובה. החבר שהיה איתו מספר שהם הגישו עזרה לפצועים, סחבו מישהי לאמבולנס ודאגו להביא ציוד רפואי. ליוסף חיים יש לב טוב והוא אוהב לעזור. כשנזקקתי לעזרה כספית, הוא שם לי את הכסף במעטפה וכתב עליה: 'אמא, לעולם אל תפסיקי לחייך'. בזכות הפצת האמונה הוא יחזור בריא ושלם בגוף ונפש מהשבי. יוסף חיים, אם אתה מקשיב אני רוצה לומר לך שהאחים שלך אוהבים ומתגעגעים אליך. אני עושה כל מה שביכולתי כדי שתשוב. אמא לעולם לא מוותרת עליך".
אתמול הסתיימה בקטאר הפסגה שבה השתתפו נציגים של ישראל ושל המדינות המתווכות לעסקת שחרור החטופים. בימים הקרובים צפויה להתקיים פסגה נוספת בקהיר. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בסוף השבוע: "אני לא רוצה לעשות מזל רע, אבל אנחנו קרובים יותר לעסקה מאי פעם - על אף שאנחנו עדיין לא שם. אנחנו הרבה יותר קרובים משהיינו לפני שלושה ימים".