לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 החלו לתמרן לראשונה ברצועת עזה, ובמהלך התמרון הם פשטו על מתחם הקסבה בבית חאנון. הלוחמים - ביחד עם סיוע אש אווירי, תצפיות וכוחות הנדסה - טיהרו את האזור, חיסלו מחבלים ותקפו עשרות מטרות ותשתיות טרור באמצעות הפעלת אש. בין הממצאים שמצאו שם: מדי חמאס, כולל "מדים לילדים".
בין היתר אספו הכוחות אמצעי לחימה רבים, ובהם נשקים מסוג קלצ'ניקוב, רימונים, מחסניות וארגזי תחמושת, פצצות מרגמה, וסטים - בהם גם וסטים צה"ליים וקיטבג צה"לי. בנוסף, איתרו הכוחות כאמור גם מדים של חמאס וכן מסמכים וטלפונים של ארגון הטרור.
לוחמי חטיבה 5 בבית חאנון
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנתפסו במבצע בבית חאנון על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5
אמצעי הלחימה שנתפסו במבצע בבית חאנון על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5
"מדי חמאס לילדים", בלב הקסבה של בית חאנון
(צילום: דובר צה"ל)
כמו כן, דובר צה"ל עדכן כי הכוחות איתרו במקום "כמה" פירי מנהרות, כשהגדול שבהם נמצא בבית ספר שממנו תקפו מחבלים את הכוחות יום לפני המבצע החטיבתי, שהתקיים בשבוע שעבר לפי הודעת צה"ל.
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 השלימו את משימת ההגנה על היישובים והקיבוצים במרכז עוטף עזה, שבמסגרתה הייתה החטיבה שותפה בין היתר למאמץ טיהור המרחב ממחבלים החל מהימים הראשונים ללחימה.
מוקדם יותר הבוקר פרסם צה"ל תיעוד מתקיפותיו ברצועת עזה. נמסר כי לוחמים מחטיבה 646 איתרו באזור ג'חר א-דיק שבמרכז רצועת עזה מחסן עם אמצעי לחימה רבים. במהלך הפעילות איתרו כוחות האיסוף של החטיבה משגרי רקטות לטווח ארוך שמהם בוצעו שיגורים לאחרונה לעבר ישראל, לאחר המטח הכבד שנורה אתמול בצהריים לאזור המרכז. המשגרים הושמדו בתקיפה אווירית.
תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, לוחמי חטיבה 7 איתרו במהלך רצף מבצעים התקפיים בלב חאן יונס אמצעי לחימה רבים בבית מגורים, ובהם מדי צבא, מטעני חבלה, כלי נשק, מחסניות וציוד לחימה. מטוס קרב של חיל האוויר חיסל בהכוונת חטיבה 215 פעיל הנדסה של חמאס שעסק בהנחת מטענים נגד חיילים, והותקפה חוליית מחבלים שסיכנה לוחמים במרחב הרצועה.
בנוסף, כוחות הנדסה של צוות קרב חטיבה 4 השמידו תוואי מנהרה שממנה יצאו מחבלים וירו RPG לעבר חיילים. ביומיים האחרונים ביצעו לוחמים מחטיבת שריון במילואים 14 פשיטות במבנים בבית ספר בפאתי מחנה הפליטים שאטי, שבו פעלו מחבלי חמאס.
במהלך הפשיטות אותרו אמצעי לחימה רבים, מחסניות ומפות. בנוסף, לוחמי צוות קרב חטיבת 179 "ראם" השלימו מבצע בדרום העיר עזה במהלכו איתרו בבית הסמוך לגן ילדים כמות גדולה של אמצעי לחימה. בבית נוסף איתרו הלוחמים טיל RPG מוכן לשיגור על אדן החלון ומשגר טילים מוכן לשימוש ומכוון לכיוון עוטף עזה. כמו כן, במהלך הלילה תקפו כוחות זרוע הים מטרות של חמאס בקו החוף, כסיוע לכוחות החי"ר המתמרנים.