בבתי עלמין ברחבי הארץ ממשיכים להביא למנוחת עולמים את חללי צה"ל שנפלו בימים האחרונים בקרבות ברצועת עזה ובלבנון. מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 2023 נהרגו 771 חיילי צה"ל, אלו תיאורי ההלוויות של ארבעה מהנופלים:
הלווייתו של סמל הלל אליהו עובדיה

סמל הלל אליהו עובדיה

סמל הלל אליהו עובדיה (22) מירושלים, חניך בקורס מפקדי טנקים בגדוד 196, עוצבת "בני אור" (460), נהרג ביום שישי בבוקר יחד עם סרן ברק ישראל סגן (22) מפתח תקווה וסמל עידו בן צבי (21) משמרת מפיצוץ מטען חבלה בטנק שבו שהו בג'באליה שבצפון רצועת עזה.
סמל עובדיה הובא למנוחות הלילה (בין שבת לראשון) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. אמו חנה ספדה: "איזה בן היית, איזה אח, איזה נכד ואיזה חבר. כולנו הפכנו להיות המעריצים שלך, ואני כל כך רציתי שתמשיך להשפיע על כולנו בחיים ולא במותך. זה לא ייתכן ולא נתפס, וזה מרגיש פספוס. איזה בן זוג היית יכול להיות ואיזה אבא".
האם אמרה עוד: "התלבטת הרבה מתי ואיפה להתגייס, מה נכון יותר לעם ישראל, וכרגיל אתה מדייק. רצית להיות קרבי וגם לפגוש את עם ישראל ולהיות חלק מצוות, עם פיקוד באופק, והתגייסת לשריון. תמיד ראשון, והלוואי שהפעם תהיה אחרון ולא יהיו עוד אבדות. אני אוהבת אותך כל כך, אני לא רוצה להפריע למנוחתך אבל אם זה ניתן אז תן סימנים, דבר איתנו בחלום, תחזור מהר, אתה כבר חסר כל כך".
9 צפייה בגלריה
סמל הלל אליהו
סמל הלל אליהו
סמל הלל אליהו עובדיה
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סרן במיל' דן מאורי

רב-סרן במיל' דן מאורי (43) מבית יצחק-שער חפר, סגן מפקד גדוד 89, נהרג ביום חמישי שעבר עם עוד ארבעה לוחמי מילואים מחטיבת השריון "הזקן" (8) משיגור שהתפוצץ ליד מבנה בגזרה המרכזית של דרום לבנון. יחד עימו נפלו סרן במיל' אלון ספראי (28) מירושלים, רב-סמל בכיר במיל' עמרי לוטן (47) מבת חפר, רב-סמל בכיר במיל' גיא עידן (51) משמרת ורב-סמל ראשון במיל' תום סגל (28) מעין הבשור.
מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין האזרחי במושב בית יצחק בשרון כדי לחלוק כבוד אחרון לרס"ן במיל' מאורי, שהותיר אחריו את אשתו יעל ואת שני ילדיהם איתן ועומר. "דן, דנדוש שלי, איך אפשר להיפרד ממך? אתה האיש שכולם רוצים לידם", אמרה האלמנה יעל. "אני עוד מחכה שתפתח את הדלת, תיכנס עם נעליים מאובקות, ותעטוף אותי בכתפיים הרחבות שלך עם חיבוק חם, אוהב ומרגיע, שברגע גורם לחיים להאט קצת ולהיות בשלווה".
הלווייתו של רס"ן במיל' דן מאורי

9 צפייה בגלריה
שיירת דגלים לכבודו של רס"ן (במיל') דן מאורי ז"ל
שיירת דגלים לכבודו של רס"ן (במיל') דן מאורי ז"ל
שיירת דגלים לכבודו של מאורי
(צילום: דוברות המועצה האזורית עמק חפר)
9 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') דן מאורי ז"ל
רס"ן (במיל') דן מאורי ז"ל
רס"ן במיל' דן מאורי
(צילום: דובר צה"ל)
יעל אמרה עוד: "היית טוב לכולם, שנון, מצחיק ואכפתי. היה בך הכול, הכנסת לבית שלנו מוזיקה מכל הסוגים ובעיקר שירי ארץ ישראל היפה. כל כך אהבת לשרוק, שיגעת אותנו עם השריקות שלך וככה ידעתי שאתה כל כך שמח. אהבת את ארץ ישראל, אף נסיעה לחו"ל לא הקסימה אותך. הלב הענק שלך היה מלא אהבה לכולם, ראית את הטוב בכל אחד. הילדים מעריצים אותך, איתן ביקש אתמול משאלה ליום הולדתו שאבא שלו יחזור. עומר החסיר נשימה ושאל אם אתה בטוח לא תחזור. אמרתי להם שאתה תהיה איתנו תמיד".
האחות רחלי אמרה בהלוויה: "אח קטן, בימים המסויטים האלה שאנחנו מנסים לעכל את העובדה שאתה לא חוזר אלינו, הראש שלנו חוזר לברכה שכתבת לנו בראש השנה, נותן לנו קצת נחמה שבאמת האמנת בדרך. אנחנו נשמור על הכוח של הביחד שלנו כמשפחה ואנחנו נתגבר. אנחנו אוהבים אותך מאוד". 

רב-סמל בכיר במיל' עמרי לוטן

רב-סמל במיל' עמרי לוטן (47) מבת חפר נפל כאמור בתקרית בגזרה המרכזית של דרום לבנון, שבה נהרגו ביום חמישי שעבר עוד ארבעה לוחמי מילואים. לוטן הותיר אחריו את אשתו דפנה ואת ילדיהם מיקה, גאיה ועמית.
יותר מ-3,000 בני אדם נכחו בהלוויה של לוטן בבית העלמין האזרחי המסילה-עמק חפר. האלמנה דפנה, שהקריאה מעל הקבר את השיר "אדבר איתך" של חוה אלברשטיין, אמרה בדברי ההספד: "התאהבתי בך בגיל 22 בתאילנד, ידענו שאנחנו לכל החיים. עמדת לצידי תמיד, הראית לי את הדרך. תמיד אמרת שאם תתפתח מלחמה - אתה תהיה שם. ידעתי שזו תהיה הפרידה ממך. עמרי לוטן זה האיש והאגדה, כולם אהבו אותך".
הלווייתו של רס"ב (במיל') עמרי לוטן

9 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
הלווייתו של רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
הלווייתו של רס"ב במיל' עמרי לוטן
(צילום: יריב כץ )
9 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
הלווייתו של רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
(צילום: יריב כץ )
9 צפייה בגלריה
רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
רס"ב (במיל') עמרי לוטן ז"ל
רס"ב במיל' עמרי לוטן
(צילום: דובר צה"ל)
הבת מיקה אמרה: "אבא שלי, גיבור שלי. איך הלכת, איך? מסרבת להאמין. אבא, אתה הגיבור שלי. רוצה עוד חיבוק אחרון אבא. אתה חסר לנו כל כך בבית. אבא, אני כל כך מתגעגעת. הייתי איתי ברגעים הכי קשים. כל כך קשה פה, אתה חסר לי, אני מפחדת ממה שיהיה. אני מאחלת לכולם אבא כמו שלי. סליחה שלא עניתי לשיחה האחרונה, אני מצטערת כל כך".
הבן עמית ספד גם הוא. "אתה לא מאמין כמה אני אהבתי אותך, אני אוהב אותך כל כך בצורה מטורפת", אמר הבן. "האהבה שלך למשפחה זה משהו שאי אפשר להסביר. אני חושב איך אמא ואנחנו נסתדר עכשיו בלעדיך. איך התבאסתי שלא תראה את הפועל תל אביב עולה ליגה כנראה. אני אוהב אותך מאוד, אתה חייב לראות את החברים הרבים שהגיעו מהפועל תל אביב. אתה גיבור, אשמור על אימא בשבילך".
רוני, אביו של לוטן, אמר בהלוויה: "בשעה הקשה הזאת תראו כמה אלפים יש פה. עמרי היה גם בעל אהוב ואב לשלושה ילדים, אח לשישה אחים ואחיות. עמרי היה אדם מלא באור, ייצג ערכים של אומץ ותמיד עם חיוך על הפנים, הקרב שבו הוא נפל מסמל אותו - להילחם על מה שהוא מאמין בו. קצת לפני שנהרג בלבנון אמרתי לו 'תיזהר, שמור על עצמך', והוא ענה לי 'נראה לך?'. אנחנו נמשיך בדרכו עם ערכים שהוא ייצג". בתום מסע ההלוויה הניחו אוהדי הפועל תל אביב חולצות אדומות וצעיפים עם סמל הקבוצה שאותה לוטן אהב.

סרן במיל' עמית חיות

סרן במיל' עמית חיות (29) מחיפה נהרג בשבת עם עוד שלושה לוחמים מגדוד 8207 בחטיבת "אלון" (228) בהיתקלות בגזרה המרכזית בדרום לבנון. הנופלים הנוספים בהיתקלות הם רב-סרן במיל' אליאב עמרם אביטבול (36) מאיתן, סרן במיל' הרב אברהם יוסף גולדברג (43) מירושלים, ורב-סמל ראשון במיל' גלעד אלמליח (30) מירושלים.
אלפים נפרדו מחיות בהלוויה שנערכה בבית העלמין הצבאי בחיפה. הוא הותיר אחריו הורים, את האחים רונן, משה ודביר, ואת בת זוגו שירי. שישה קצינים מחטיבת הנח"ל נשאו את הארון שנעטף בדגל הלאום. ההורים יהושע וציפורה נפרדו: "לפני 29 שנים הפקיד הקדוש ברוך הוא בידנו אותך, בן הזקונים היקר והאהוב שלנו. נשמה טהורה", אמרה האם. "היו לך כישרונות אדירים ומידות אצילות שאיננו יכולים למנותם. אתה מאיר ומזהיר ככוכבי השמיים, רץ לכל משימה שמתעוררת בשקט ובצניעות כפי שעשית זאת איתנו. אוהבים אותך עד אין קץ".
הלווייתו של סרן במיל' עמית חיות

9 צפייה בגלריה
הלוויתו של סרן (במיל') עמית חיות ז"ל
הלוויתו של סרן (במיל') עמית חיות ז"ל
הלווייתו של סרן במיל' עמית חיות
(צילום: נחום סגל )
9 צפייה בגלריה
הלוויתו של סרן (במיל') עמית חיות ז"ל
הלוויתו של סרן (במיל') עמית חיות ז"ל
(צילום: נחום סגל )
9 צפייה בגלריה
סרן במיל' עמית חיות ז"ל
סרן במיל' עמית חיות ז"ל
סרן במיל' עמית חיות
(צילום: דובר צה"ל)
בת הזוג שירי אמרה: "קשה לסכם אותך במספר משפטים. היית האדם הכי קשוב, אכפתי ומכיל שהכרתי. תמיד ראית את הטוב בכולם. קיבלתי אותך לשלוש שנים בדיוק, ושלוש שנים היית האדם הכי אהוב עליי בעולם. מקווה שאתה בטוב, שלא סבלת. אוהבת המון ומתגעגעת בלי סוף".
האח הבכור רונן נפרד בדמעות: "היית לנו 29 שנים, תנסה לעזור לנו הלאה. אנחנו באמת חזקים כולנו, אני מבטיח לך. אבל זה קשה מדי, תעזור לנו". האח דביר אמר בבכי: "בשבת שעברה, כשחזרת למילואים, יצאתי כמה רגעים לפני לגן המשחקים. חיכיתי לראות אותך מבעד לגדר. תצפתי עליך מעמיס את הרכב. לא הורדתי מבט עד שנסעת. כאילו ידעתי שזו הפעם האחרונה שאראה אותך".
שחר אטיאס, חבר ילדות, ביקש מחיות לחזור רק לזמן קצר. "אני לא שואל שאלות, אני יודע שאתה במקום טוב עכשיו", אמר אטיאס. "תמיד תהיה בליבי, תמיד אנציח אותך בכל מקום שאלך, כל חלום שאגשים אגיד שזה בשבילך. לכל מקום שאלך תהיה איתי שם, אוהב אותך לעד".