4 צפייה בגלריה
משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלון
יעלון נגד גנץ: "עם טרור דיקטטורי לא מתפשרים"
(צילום: הדר יואביאן)
שר הביטחון לשעבר משה יעלון תקף הבוקר (יום שלישי) את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על ניסיונות ההידברות בבית הנשיא, וטען כי "עם טרור דיקטטורי לא מתפשרים".
יעלון כתב בטוויטר לגנץ: "מסתמן שאתה מחפש פשרה, עם מי שזמם להפוך לדיקטטור על-ידי ריסוק בג"ץ והשתלטות על הרשות השופטת, פגע ופוגע בביטחון, בכלכלה וביחסים הבינלאומיים, ומשסה איש באחיו, כולל בשיסוי ביריוניו האלימים בתומכי הדמוקרטיה. המשבר ומאות האלפים שיצאו לרחובות, הם ההזדמנות להציל את המדינה".
יעלון הוסיף כי "אין לך מנדט להתפשר על הדמוקרטיה, לשנות את אופן בחירת השופטים, את מעמד היועמ"שים, את עילת הסבירות - אין לך מנדט להחליש את הרשות השופטת - צריך לחזק אותה. הנאשם, שכבר מתנהג כדיקטטור (ראה אירוע גלנט, אין קבינט), ממשיך במסע הרס הדמוקרטיה על ידי הקמת מיליציה חמושה תחת עבריין מורשע. עצור! תן לו להתמודד עם הסתבכויותיו, ואל תנסה להצילו. 'קיר הברזל' הדמוקרטי של המחאה ובג"ץ, יעצור אותו, ולא 'פשרה' מדומה. תן לדמוקרטיה לנצח".
בינתיים, ח"כ אביחי בוארון מהליכוד התייחס גם הוא לגנץ בריאיון ל-ynet radio, ואמר כי "בשמאל יש את החלק היותר ממלכתי, היותר מתון, שאותו מוביל בני גנץ. לא לחינם הוא זוכה לאהדה בסקרים כי הציבור באמת רוצה הידברות".
לדבריו, "אני מחלק את השמאל הישראלי לשני חלקים. יש את השמאל הבלתי אחראי, אנרכיסטי ואלים, שלוקח אותנו למחוזות הכאוס. זה חלק אחד של השמאל. יש את החלק היותר ממלכתי, היותר מתון, שאותו מוביל בני גנץ. את החלק ההוא מוביל יאיר לפיד ואת החלק הזה מוביל גנץ. אנחנו מצפים גם, וזה מקרין מתוך השיחות בחדר המשא ומתן. דיברתי עם אנשים שהיו בבית הנשיא ואומרים שהמחנה הממלכתי יותר ויותר קשוב לכאב הזה שדיברתי עליו של הציבור שרוצה להיות חלק".
אם השיחות לא יגיעו לפשרה, יש לאמץ את הרפורמה בחזרה כפי שהיא? "אם השיחות לא יגיעו לפשרה, אני חושב שיש כל תוקף מוסרי ובוודאי חוקי ודמוקרטי לשפר ולשדרג את תוכנית ההפעלה של מדינת ישראל. אני מדבר בראש ובראשונה על בית המשפט העליון. ביקשנו על פי הנוסחה המופחתת למנות שני שופטים, ולאופוזיציה יהיה שופט אחד, ולבית המשפט יהיה שופט - מתוך ארבעה שופטים שיימנו בקדנציה הקרובה. אני חושב שזה לא משהו לא מאוזן, זה לא קץ הדמוקרטיה. אני אעשה כל שביכולתי, בצורה חכמה ולא כוחנית, לדרוש את זכותנו לטובת 64 המנדטים שתומכים בקואליציה הזאת ורוצים שינוי".
4 צפייה בגלריה
אבי בוארון
אבי בוארון
בוארון: "ראינו שהחלטות העליון נוטות בצורה מובהקת לכיוון ליברלי ולכיוון השמאלי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היית פועל לכך שהעסק יפעל אחרת? "כולם מבינים, וגם אלה שהובילו את התהליך, שהיה אפשר לעשות אותו אחרת, והיה אולי גם נכון לעשות אותו אחרת. אבל במהות, התהליך הזה הוא מתבקש ומבטא רצון עמוק בחברה הישראלית - מיעוטים שהפכו להיות רוב. אנחנו מדברים על חרדים, דתיים לאומיים, מסורתיים, מזרחים ומתנחלים - מתיישבים ביהודה ושומרון - שמרגישים והרגישו אזרחים פחותי מעמד, והיום רוצים להרגיש חלק ממרכז קבלת ההחלטות של מדינת ישראל. ראינו שהחלטות בית המשפט העליון נוטות בצורה מובהקת לכיוון ליברלי, לכיוון השמאלי של המפה הפוליטית".
בוא תיקח אותנו לפני מסיבת העיתונאים של יריב לוין. היית לוחש לו באוזן להתנהל אחרת? "אני חושב שגם יריב היום אומר לעצמו, ואני לא נכנסתי לנבכי נפשו, אבל ככה בשיחות מסדרון אתה מבין שגם הוא מבין שאולי היה אפשר לעשות את זה אחרת. נכון לעשות את זה טקטית אחרת".
4 צפייה בגלריה
גנץ לפני הצהרת ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
גנץ לפני הצהרת ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
"מוביל את החלק הממלכתי והמתון". גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת של ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת של ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
"לא נתפשר על הדמוקרטיה". מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול העלו את הריבית שוב. מה דעתך על הצעד הזה של הנגיד אמיר ירון? "אני רק יכול לומר שהעלאות הריבית הבלתי פוסקות קורעות את לוקחי המשכנתאות ואת משלמי המשכנתאות, ואני חושב שזה שיקול שצריך לשקול אותו בשום שכל ובכובד ראש, תוך כדי הבנה שמשפחה שעד לפני כמה חודשים שילמה X היום יכולה למצוא את עצמה בתשלום של X פלוס 1,500 שקל. זה משבש אורחות חיים".
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה למהפכה המשפטית, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "עמדת מפלגת העבודה היא חד משמעית נגד הגדלת מספר חברי הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. הוועדה חייבת להיות מקצועית ולא פוליטית. אם בגלל עמדתנו, הצוות של מפלגת העבודה לא הוזמן אתמול לבית הנשיא - אני גאה בכך. אמרתי לאורך כל הדרך: מטרתנו בהידברות היא לחזק את הדמוקרטיה - לא להתפשר עליה".