קוסובסקי בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) 55 חודשי מאסר על פסיכולוג הילדים ד"ר עידן קוסובסקי, שביצע עבירות מין בשני ילדים מתחת לגיל עשר בהם טיפל בקליניקה הפרטית שלו בביתו שבזיכרון יעקב בשנת 2019.
בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורלי רוזנטל נעמן מפרקליטות חיפה, נכתב כי קוסובסקי "שימש פסיכולוג חינוכי, ובמסגרת זו טיפל בין היתר בקטינים במרפאה פרטית בביתו. בשנת 2019 ביצע מעשים מגונים בשני קטינים שבטיפולו לרבות מגע באיבריהם המוצנעים". הוא נעצר לראשונה בנובמבר אותה השנה, בעקבות ארבע תלונות שהגישו נגדו תושבי הדרום בגין עבירות מין שביצע בהם כשהיו נערים. התיקים נסגרו בשל התיישנות, אך פרסום שמו הוביל להגשת תלונות נוספות.
1 צפייה בגלריה
עידן קוסובסקי  בבית המשפט
עידן קוסובסקי  בבית המשפט
הפסיכולוג בבית המשפט. "מעשיו נעשו מתוך בחירה מודעת"
(צילום: גיל נחושתן)
אחד המתלוננים שתלונתו נסגרה הגיע לדיון שבו הוגש כתב האישום, וסיפר כי "ההרגשה הייתה מטלטלת כמו בהתחלה. אנחנו שמחים שהפרשה נחשפה והצלחנו להציל ילדים אחרים, את שלנו עשינו. זאת הייתה המטרה - לחשוף את הבן אדם האמיתי, לא הפסיכולוג והחיוכים. עכשיו כולם יודעים את זה".
במעמד גזר הדין פסקו השופטים בראשות השופט אבי לוי, כי העבירות בהן הורשע קוסובסקי הן "עבירות מן הסוג החמור ביותר - עבירות מין בשני קטינים, שבוצעו על ידי הנאשם שהיה אז כבן 50, בזמן שהיה אחראי עליהם והיה אמון לדאוג לרווחתם הגופנית והנפשית. הורי הקטינים השקיעו את מירב מרצם על מנת לאפשר לילדיהם טיפול שייטיב עמם, והנאשם פגע בהם. מעשיו נעשו מתוך בחירה מודעת, תוך התעלמות מההשלכות".
הפרקליטה רוזנטל נעמן אמרה כי "לאור גילם הצעיר של המתלוננים ניהלנו את התיק ברגישות הנדרשת, ולאורך כל ההליך היינו בקשר עם הורי הנפגעים. הפרקליטות רואה בחומרה יתרה את מעשיו של הנאשם אשר ניצל את תפקידו, הפר את האמון שנתנו בו המתלוננים ובני משפחותיהם ופגע בגופם ובנפשם של הקטינים".
עו"ד תמי אולמן, עורכת הדין של עידן קוסובסקי המואשם במעשים מגונים בילדיםעו"ד תמי אולמןצילום: ליאור אל- חי
עו"ד תמי אולמן המייצגת את קוסובסקי הגיבה לגזר הדין, ואמרה כי "אנחנו מכבדים את בית המשפט ונחשוב על המשך צעדינו. כל נאשם מצפה לזיכוי ולעונש נמוך. לאחר שנלמד את החומר ואת גזר הדין נשקול להגיש ערעור".