ב-7 באוקטובר רס"ל רן גואילי (24) ממיתר היה בחופשת מחלה, אך כששמע על מתקפת המחבלים על יישובי העוטף הוא לא חשב פעמיים והצטרף לכוחות הלוחמים. הוא הספיק להציל את חייהם של עשרות ממשתתפי מסיבת הטבע ורעים, לפני שהמשיך לקרב על קיבוץ עלומים, שם נפצע. הבוקר (יום ד') פורסם כי לוחם היס"מ נהרג בקרב וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.
טקס אשכבה במיתר לרס""ל רן גואילי ז""ל

בשעות הצהריים התקיים ביישוב מיתר טקס, שבו נשאו הספדים לזכרו של הלוחם הגיבור. אחותו של רן, שירה, ספדה לו: "כבר 116 יום אני תוהה מה עלה בגורלך. האם מתעללים בך, האם קר לך, כואב לך, האם קשה לך? כבר 116 יום אני נלחמת במחשבות של עצמי ומתכוננת לרע מכל, מדמיינת את השחרור שלך, ועל הסיפור שהיית אמור לספר לנו, אומר לי מה אתם דואגים היה לי כיף. כי גם ברע תנסה למצוא את הטוב".
היא סיפרה על הבשורה הקשה שקיבלו בני המשפחה. "אתמול בלילה נגמרו הדאגות. הרע מכל קרה. אם היו שואלים אותך היית אומר שהיית עושה את זה שוב עוד מיליון פעם. כי אתה לוחם אמיתי", אמרה האחות שירה. "כל השנים שמרת והגנת עליי מכל רע. להגן עליי היה משימת חייך. והצלחת. מבטיחה לך שאחיה חיים מאושרים ושמחים ואגשים את כל החלומות שלי, שלך, של אבא ואמא. תשמור על כולנו מלמעלה". 
2 צפייה בגלריה
 טקס אשכבה במיתר לרס""ל רן רני גואילי ז""ל
 טקס אשכבה במיתר לרס""ל רן רני גואילי ז""ל
האחות שירה (מימין) בטקס שנערך במיתר לזכרו של רן ז"ל
סגן אלוף גיא מדר, שלחם לצד רן ב-7 באוקטובר, אמר כי לא הכיר אותו קודם לכן. "באותה שבת נקשר גורלנו. המפגש הראשון שלי עם רני, לפני הלחימה, היה כשעבר אותנו רכב מחבלים", שיחזר הקצין. "ירינו על הרכב ואחרי שהמחבלים המשיכו בנסיעה תהינו לאן הם ימשיכו? לנתיבות, קיבוץ סעד? קפצתי לרכב על מנת לנסוע אחרי המחבלים, ופתאום נכנס לי לרכב לוחם חסון, שוטר שאני לא מכיר. בשלב הזה לא ידעתי אפילו את שמו. היינו במדרף אחרי רכב המחבלים. בדרך עצרנו בתחנת הדלק של סעד, הוצאנו קרוב ל-50 חבר'ה מהמסיבה. אני לא יודע אם אתם יודעים כמה עולמות רני הציל".
הקצין סיפר רן ביקש ממנו להמשיך לעלומים. "אדם רגיל, הטבע שלו הוא לברוח מסכנה", סיפר סא"ל מדר. "אצל בחור גיבור כמו רני - זה הפוך. עלינו לרכב ונסענו לעלומים. באזור עלומים נכנסנו למארב רציני. שנינו חטפנו. נדפק הרכב. יצאנו החוצה וטיפלנו בעצמנו. רק כשיצאנו קלטתי כמה הבחור גדול וחזק. זה הרשים אותי באותם רגעים. היה לו קור רוח בלתי רגיל".
2 צפייה בגלריה
רן גואילי
רן גואילי
רס"ל רן גואילי (
סא"ל מדר סיפר על גבורתו של לוחם היס"מ: "הייתי איתו בתמצית חייו, בקור רוח שהפעים אותי. הייתי פצוע כמוהו. אם זה בלעזור עם חוסם עורקים. את טיפת המים האחרונה שלו הוא הביא לי, ויש סיכוי גדול שהיא הצילה אותי בהמשך. הוא באמת גיבור. הייתי קורא לו מגן עלומים. כי זאת הזכות. בזכות אנשים גיבורים כמו רני אף אחד לא נהרג איש מתושבי עלומים. הזכות הזו תעמוד לו לעד. שנזכה ללכת בדרכיו. שה' יקום את דמו הטהור". 
סגן ניצב ארקדי שוסטר, קצין אג"מ מחוז נגב מחוז דרום, אמר כי הוכרז כי רס"מ גואילי נרצח וגופתו מוחזקת על ידי מחבלי חמאס, בתום כינוס של ועדה, שבהם היו בין היתר רבנים ורופאים.
על תפקודו של רן כלוחם ביס"מ, הוא סיפר: "רני לוחם כשנתיים ביס״מ נגב של משטרת המחוז הדרומי, למרות גילו הצעיר - הוא השתבץ בפלגה של אופנועים. הוא נקלט שם מהר מאוד. הוא שילב את האהבה שלו לאופנועים ולמשטרה".
סנ״צ שוסטר הוסיף לתאר את רן: ״הוא בחור צנוע מאוד, נעים, גולנצ׳יק אמיתי. התייצב ראשון לכל משימה וככה היה בשבת השחורה, שמתוך הפציעה שלו התייצב ביחידה ויוצא להילחם עם החברים. השאיפה של רן הייתה להגיע לימ״מ והוא כבר החל את שלב המיונים. "אמרתי לו - לך על זה, אתה מסוגל. את יכול להיות לוחם בימ"מ", סיפר סנ״צ שוסטר. הוא הוסיף: "רני היה בחור ביישן, צנוע, מדבר בגובה העיניים. אחד כזה תמיד רצינו שיהיה לידנו, חברתית ומקצועית כאופנוען ביס״מ״.
רן הוא החלל השלישי של יס״מ נגב במלחמה. במסיבה ברעים נפלו אלכסיי בודובסקי ואוריאל אברהם. הוא הותיר אחריו הורים, ושני אחים, עומרי ושירה.