במקביל לחגיגות בעקבות שחרור ארבעת החטופים מרצועת עזה, בצפון חילופי האש נמשכים כל העת: חיזבאללה טען הערב (יום שבת) כי שיגר מטח של טילי "פלק 2" לעבר בסיס צבאי בבית הלל. אם הטענה נכונה, מדובר בפעם הראשונה שארגון הטרור משתמש בנשק - אחרי שכבר בינואר הוסיף למערכה את טילי ה"פלק 1", שהם בעלי ראש נפץ קטן יותר.
הפלק 2, מתוצרת איראן, הוא בעל ראש נפץ של 60 ק"ג - לעומת 50 ק"ג בגרסתו הקודמת - ומסוגל ככל הידוע להגיע לטווח של 11 קילומטרים.
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
טיל פלק-2
טיל פלק-2
הפלק 2
(מתוך ויקיפדיה)
מעט לפני טענת חיזבאללה, ציטט הערוץ הסעודי "אל-חדת'" מקורות עלומי שם שטענו כי "חיזבאללה מסר כי הוא 'נאלץ' להרחיב את התגובה נגד ישראל עקב הפרה של כללי העימות". לא ברור אם הדיווח קשור לטענה על השימוש ב"פלק 2", אבל הוא מגיע בצל המתיחות הרבה אחרי השבוע שבו בער הצפון בעקבות הירי מלבנון, ושבו גם נפל הלוחם רפאל קאודרס במתקפת הכטב"מים בחורפיש.
רק אתמול חדר כטב"ם לעומק של כ-40 קילומטרים והתפוצץ לראשונה באזור עמק יזרעאל - ולראשונה מאז דצמבר נדרשו תושבי האזור לרוץ למקלטים. בממשלה ובצה"ל שבו לאיים בימים האחרונים במלחמה נגד חיזבאללה. סגן מזכ"ל ארגון הטרור, נעים קאסם, הצהיר כי חיזבאללה החליט שלא להרחיב את המלחמה - אך איים שהוא מוכן לכך אם ישראל תפתח במתקפה נרחבת.
3 צפייה בגלריה
אל חיאם
אל חיאם
תקיפה של צה"ל בכפר חיאם שבדרום לבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהשריפות במשגב
תיעוד מהשריפות במשגב
השריפה במשגב
האש במשגב עם

כך או כך, חילופי האש נמשכים כל העת. מוקדם יותר הערב, בשעה 19:15, הופעלו אזעקות בקריית שמונה, תל חי, מעיין ברוך, כפר יובל, הגושרים ובית הלל. לפי צה"ל במטח זוהו חמישה שיגורים, שנפלו בשטחים פתוחים. במועצה האזורית גליל עליון ציינו כי היו נפילות גם בשטחים חקלאיים בגזרת מעיין ברוך, ושריפה פרצה במקום. צוותי כיבוי הוזעקו להשתלט על הלהבות, בסיוע לוחמי יחידת הכוננות. לא דווח על נפגעים בגוף.
11 דקות לאחר מכן, ב-19:26, בוצעו כמה שיגורי נ"ט לעבר משגב עם ומלכיה - ולפי צה"ל בשני היישובים יש פגיעות ישירות במבנים. במועצה האזורית עדכנו כי שריפה פרצה במשגב עם - שגם אליה הוזעקו צוותי כיבוי ואנשי יחידות הכוננות של היישוב ושל כפר גלעדי. הם הצליחו, אחרי מאמץ סבוך יחסית, להשיג שליטה על האש, ולא דווח על נפגעים בגוף. "כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את כלל מקורות הירי", מסר צה"ל.
לפני כן, ב-17:29, הופעלו אזעקות ברמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון וביפתח. זוהו נפילות בשטח פתוח, ללא נפגעים. בנוסף, ב-16:15 יורט כטב"ם באזור נהריה.
תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

עד כה הודיע חיזבאלה על 334 הרוגים בשורותיו, כשגם היום המשיך צה"ל ותקף יעדים ופעילים של הארגון. בין השאר, חוסלו שני פעילי חיזבאללה בעיתרון, ופעיל נוסף חוסל בכפר מרקבא. הערב מסר דובר צה"ל כי במרקבא תקפו מטוסי קרב מבנה שבו שהו מחבלים של חיזבאללה - אחרי שזוהו נכנסים למבנה על ידי כוחות מסיירת גולני. בנוסף, מטוסי קרב הפציצו ארבעה משגרים של חיזבאללה באזורי שיחין, זבקין, חנין וחולא שבדרום לבנון.