בלבנון דיווחו הערב (שני) על תקיפת רכב בצד הסורי של הגבול בין המדינות. הערוץ הסעודי "אל-חדת" דיווח לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, כי בתקיפה בגבול עם לבנון נהרגו שני בני אדם, בהם מפקד בחיזבאללה. לפחות שלושה פעילי חיזבאללה חוסלו במהלך היום על ידי צה"ל בתקיפות אוויריות בדרום לבנון.
תיעוד התקיפה ליד הגבול עם לבנון

לפי דיווח סורי, תקיפת הרכב בסמוך לגבול עם סוריה התרחשה בכביש דמשק-ביירות - שבו חוסל בשבוע שעבר יאסר נימר קרנבש, לשעבר שומר ראש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
כמה גורמי ביטחון בסוריה טוענים כי איש העסקים הסורי, מוחמד בראא אל-קאטרג'י, המקורב למשטר אסד, הוא אחד מההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל בכביש דמשק-ביירות.
עוד צוין כי אל-קאטרג'י הוא "אחד מאנשי העסקים החשובים ביותר" המזוהים עם משטרו של בשאר אל-אסד, וכי הוא מופיע ברשימת הסנקציות של ארה"ב. לפי דיווחים בסוריה, איש העסקים מנהל אימפריה כלכלית המסייעת למשטר ונמצא בקשרים עם מיליציות פרו-איראניות ועם חיזבאללה. "אל-חדת" דיווח כי לאיש העסקים קשרים עם איראן, והוא מואשם בהברחת נפט וסם מסוג קפטגון.
1 צפייה בגלריה
איש העסקים הסורי, מחמד בראא אל-קאטר ובשאר אל אסד
איש העסקים הסורי, מחמד בראא אל-קאטר ובשאר אל אסד
אסד ואיש העסקים מוחמד בראא אל-קאטרג'י
כאמור, לפני כשבוע חוסל המלווה ושומר ראשו לשעבר של נסראללה, בתקיפה ישראלית בכביש ביירות-דמשק. בהודעת ארגון הטרור נמסר כי השומר לשעבר של נסראללה התגורר בזוטר א-שרקייה בדרום לבנון. לפי דיווח לבנוני, קרנבש, המכונה "אמין", היה מפקד מבצעים במרג' עיון לפני שנת 2000, והשתתף ב"קרב הגבורה" באל-רנדוריה ב-2006.
כמה ימים לפני כן חוסל מית'ם אל-עטאר, בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, בכביש בעלבכ-אל-קאע המרוחק כ-112 ק"מ מהגבול עם ישראל. לפי צה"ל, יעד התקיפה היה "מחבל שהיווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה".
התקשורת הלבנונית הגדירה את אל-עטאר כבכיר צבאי שעובד בתחום הטילים בארגון הטרור השיעי. חיזבאללה הודיע על מותו של אל-עטאר, המכונה האדי, מהעיירה שעת באזור אל-בקאע. אל-עטאר היה גם זמר חובב בחיי היום-יום שלו, ותועד שר בטקס אבלות שיעי המכונה לטמיה.