2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בתל אביב בה נהרג הולך רגל
זירת תאונת הדרכים בתל אביב בה נהרג הולך רגל
זירת התאונה בבתל אביב
(צילום: יוני כהן, תיעוד מבצעי מד"א)
צעיר בן 25 נהרג אחר הצהריים (יום שני) מפגיעת אוטובוס בדרך חיל השריון בתל אביב. זמן קצר קודם לכן, נפצעה ילדה בת 5 באורח קשה בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 85, סמוך לשזור שבאזור כרמיאל. מלבדה נפצעו שני ילדים נוספים באורח בינוני וקל.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 85
זירת תאונת הדרכים בכביש 85
זירת התאונה בכביש 85
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
הדיווח על התאונה בתל אביב התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 17:35. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר במקום. "כשהגענו ראינו את הגבר כשהוא שוכב על הכביש בסמוך לאוטובוס כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ולא נשימה", סיפר החובש לירן אלגרבלי. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו". בוחני תנועה של המשטרה הגיעו למקום ונסיבות התאונה נבדקות.
הדיווח על התאונה ליד שזור התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 16:47. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בבת ה-5 שנפצעה קשה וסבלה מחבלה רב-מערכתית, וגם בבת 6 שנפצעה באורח בינוני בגפיים ושלושה פצועים אחרים במצב קל, בהם ילד נוסף. הפצועים פונו לבית החולים לגליל בנהריה ולבית החולים זיו בצפת.
"כשהגענו למקום ראינו תאונה קשה", סיפר חובש מד"א דוד מנחם על התאונה בצפון. "רכב אחד עמד על אי התנועה עם פגיעות פח קשות בצידו, והרכב השני היה חלקו בנתיב וחלקו על אי התנועה. ילדה חולצה מאחד הרכבים כשהיא מחוסרת הכרה עם פציעה רב-מערכתית, ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים במצב קשה. ארבעת הנוספים שנפגעו באורח בינוני וקל טופלו במקום ופונו באמבולנסים של מד"א להמשך טיפול כשמצבם יציב".
בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 611 ליד חריש, שעליה דווח למוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 17:31, נפצע אדם אחד באורח קשה, ושלושה נוספים באורח קל. כל הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. "כשהגענו למקום ראינו את שני הרכבים בתעלה בצד הדרך", מסרו חובשי מד"א חיים אלגרבלי ומיקו כהן. "נהג אחד מהרכבים, צעיר כבן 20, היה לכוד. תוך כדי שחילצנו אותו מהרכב הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ומתן תרופות, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית חולים כשמצבו קשה. נוסע שישב לצידו חולץ, והפצוע שהיה במושב האחורי יצא עצמאית מהרכב. הענקנו לשניהם טיפול רפואי והם פונו במצב קל לבית החולים. נהג רכב השני יצא עצמאית מהרכב ולאחר בדיקות רפואיות פונה גם הוא לבית החולים".
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 291 בני אדם בכביש. הצעיר שנהרג בתל אביב היה הולך הרגל ה-92 שקיפח את חייו בדרכים השנה, וכן ההרוג ה-82 בתאונות במעורבות רכב כבד.