מצוות פדיון שבויים היא אחת המצוות החשובות ביהדות. משום מה נדמה כי המצווה החשובה הזאת נעלמה מספר המצוות של חלק מהציבור החרדי בישראל. יוצאים לרחובות על גיוס בני ישיבות, הפגנות של נמות ולא נתגייס, על שמירת שבת, על סגירת בית כנסת בקורונה, כן או לא סבסוד כספי כזה או אחר - הפגנות ענק, עשרות אלפי חרדים ברחובות.
אבל כשמדובר במצווה של פדיון שבויים? המון שקט. למה אתם לא מטילים וטו על בן גביר העבריין? הרי יש ביכולתכם להטיל עליו סנקציות.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
כשנוסדה "כיכר החטופים", הייתי משוכנעת שחרדים יהיו חלק אינטגרלי מהאנשים שיילחמו על שחרור החטופים שלנו, אותם חטופים שלא עשו רע לאיש ונמקים בשבי הרוצחים.
לא חשבתי, כשם שאני לא חושבת היום, שיש כאן חלוקה לשמאל ולימין, יש כאן רק ישראלים שכל פשעם היה מקום הימצאם באותו בוקר ארור. הפקרנו אותם. לא אני הפקרתי, לא שאר האנשים שאינם בממשלה הזו, רק חברי הכנסת הציניים האכזרים - חסרי חוט שדרה שמטרתם היחידה היא שמירה על כיסאותיהם.
כל בוקר כשאני מתעוררת, כמו רבים מהיהודים פה בניו יורק, אני חושבת איך הייתי ממשיכה לחיות אם אחד מחמשת ילדיי היה חטוף. לו הייתי רואה סרטון של בתי שירה אחרי שעברה וממשיכה לעבור התעללות קשה. אני קמה והולכת לישון עם הכאב הזה. כל יום אני מדמיינת מה עובר על המשפחות האומללות האלה. איזה חוסר אונים. איך הן שורדות עם הסרטונים האלה?
אני בהחלט מנסה הסחות דעת, אבל זה יושב לי חזק על הנשמה, ומכאן הכעס גדול בהרבה, וישנן התבטאויות שלפעמים בוטות מדי שלי.

למה אתם לא מספיק ברחובות

יש לי חברים חרדים רבים, והשיחות איתם לא תמיד קלות. גיוס חובה שהוא נושא שבנפשי ונושאים דומים. אבל למה אתם לא מספיק ברחובות בשביל החטופים? לא מדובר כאן בפוליטיקה, למרות ש"הביביסטים" מנסים לצבוע את הלחץ על החזרת החטופים בצבעים פוליטיים.
מדובר כאן על אנשים שלנו, בשר מבשרנו, שמכים אותם על בסיס יומי ורוצחים אותם. על אנשים שאונסים אותם, שמרעיבים אותם, שהמשפחות שלהם מרוסקות.
הקהילות החרדיות ידועות בעזרה ההדדית שהן מושיטות - עזרה לאלמנות וליתומים, עזרה למעוטי יכולת. עזרה אמיתית ומכל הלב לנזקקים. מה קרה כאן? איך אתם שעוזרים, תורמים, תומכים במי שצריך, לא יוצאים בהמוניכם בקריאה לראש הממשלה לעשות מיד עסקה?
למה המנהיגים שלכם מסכימים שנתניהו ייכנע לבן-גבירים המשיחיים, ואתם, אנשי אגודה, ש״ס, לא מדברים מספיק ולא משמיעים את קולכם בוקר וערב בכל אמצעי התקשורת? למה לתת לאיש הזה לרסק את הערכים ואת האתוס הישראלי? בואו נשמור כולנו יחד על המשפט החשוב: "כל ישראל ערבים זה לזה".
מה שאתה אריה דרעי קובע, כל אנשיך בש"ס מתנהלים לפיו. ברור לי וברור גם לך שממשלת אחדות לא נמצאת בחפיסת הקלפים. שר הבריאות משה ארבל הוא היחיד שהולך ללוויות ומקטר על הטיפול הממשלתי בחטופים
קראתי על ניסיונות של אריה דרעי להגיע לממשלת אחדות כלשהי. שנה חלפה, וכל מה שקורה זה "ניסיונות". ברור שאחדות לא תהיה כאן. אז למה, מר דרעי ומר ארבל, אתם לא פונים לאופוזיציה שתעלה את נושא העסקה, תוך הבטחה שלכם לתמוך בה?
הרי מה שאתה אריה דרעי קובע, כל אנשיך בש"ס מתנהלים לפיו. ברור לי וברור גם לך שממשלת אחדות לא נמצאת בחפיסת הקלפים. שר הבריאות משה ארבל הוא היחיד שהולך ללוויות ומקטר על הטיפול הממשלתי בחטופים. מקטר. הצביע בעד עסקה? הצחקתם. כמה קל לדבר. דיבורים כמו חול.
יש רק רבנים מעטים כמו הרב יצחק יוסף, בנו של הרב הדגול עובדיה יוסף, שאמר שצריכים לעשות עסקה. הרב ראה סרטוני חטופים נרצחים מתוקף היותו הרב הראשי והזדעזע. כעת, תעשה משהו עם הזעזוע הזה.
ג'ודי שלום ניר מוזסג'ודי שלום ניר מוזס
אני לא מבינה גדולה ביהדות, אני מודה, אבל החרדים שאני מכירה, חלקם הגדול הם אנשים נפלאים, חיים ונותנים לחיות. מכבדים אותי ואני מכבדת אותם. אז למה לא רואים אתכם מספיק ברחובות, נלחמים למען בני עמנו שכל כך סובלים? תצטרפו. תארגנו הפגנות משלכם, תפעילו לחץ על המנהיגים שלכם. חייבים לעשות הכול כדי שנתניהו יחתום על עסקה, חייבים לעשות הכול לנטרל את השפעתו של בן גביר עליו. תעזרו לנו להביא אותם הביתה כמה שיותר מהר, ולא בארונות קבורה.