קרבות בגדה במקביל ללחימה בעזה: כוחות הביטחון המשיכו הבוקר (רביעי) זה היום השני את המבצע רחב-ההיקף לסיכול טרור בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים בשטחה. מספר המחבלים שחוסלו בעימותים עלה במהלך הלילה לשישה, אחרי שארבעה חוסלו אתמול בתקיפה של כלי טיס מהאוויר. ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו קל מפיצוץ יזום של פיר תת-קרקעי. הודעה נמסרה למשפחותיהם.
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב ג'נין
כוחות צה"ל ב ג'נין
כוחות צה"ל בג'נין
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
לוחמי צה"ל במילואים, מסתערבי מג"ב איו"ש, לוחמי מג"ב וכוחות הנדסה שפועלים בהכוונת שב"כ ואמ"ן, סרקו מתחילת הפעילות יותר מ-400 מבנים, עיכבו מאות חשודים, והחרימו כ-30 נשקים ותחמושת רבה. כמו כן, הכוחות השמידו שש מעבדות לייצור מטענים, כמה פירים תת-קרקעיים וארבעה חמ"לי תצפית. הכוחות כמעט ולא נתקלו בהתנגדות, ופועלים יחסית בחופשיות בשטח מחנה הפליטים.
בפעילות במחנה הפליטים אל-אמערי סמוך לרמאללה הוחרם רובה קלא'צניקוב. בכפר רחימא נעצר מבוקש, אותר אקדח והוחרמו כספי טרור רבים. בפעילות הכוחות בכפר בית איבא שסמוך לשכם אותרו רובה, שני אקדחים ותחמושת. בחברון עצרו כוחות הביטחון ארבעה מבוקשים ומצאו חלקי נשק. בקלקיליה הושלך מטען לעבר הלוחמים שהגיבו בירי וזוהתה פגיעה. בעיירה תורמוס-עיא הוחרמו יותר מ-40 כלי רכב בלתי-חוקיים.
תיעוד מפעילות הלוחמים בג׳נין ומהשמדת תשתיות הטרור
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
בית שניזוק בפעילות צה"ל נגד טרור בג'נין
בית שניזוק בפעילות צה"ל נגד טרור בג'נין
כוחות צה"ל בג'נין
(צילום: MARCO LONGARI / AFP)
4 צפייה בגלריה
בית שניזוק בפעילות צה"ל נגד טרור בג'נין
בית שניזוק בפעילות צה"ל נגד טרור בג'נין
(צילום: MARCO LONGARI / AFP)
בחמאס אמרו בעקבות המבצע של כוחות הביטחון בג'נין: "זוהי הרחבה של המלחמה המקיפה שמנהלת ממשלת הכיבוש הפשיסטי נגד עמנו הפלסטיני בכל מקום, בניסיון נואש לכבות את להבת ההתנגדות שמתפשטת ברוח עמנו הפלסטיני ההרואי. הפשעים לא יצליחו לעצור את נתיב ההתנגדות. אנשינו בגדה המערבית יתמודדו עם הכיבוש הפשיסטי. אנו קוראים להמוני עמנו בגדה המערבית להסלים את ההתנגדות עד שהכיבוש יובס".
סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דיווחה כי בשכונה המזרחית של ג'נין אירעו עימותים בין צעירים מקומיים לכוחות הביטחון. עוד דווח כי צה"ל הטיל מצור מוחלט על השכונה, וסגר את כל הכניסות אליה עם כלי רכב צבאיים ודחפורים. הפלסטינים מדווחים כי במבצע נעצרו 12 אזרחים, ששוחררו לאחר חקירתם.
בעקבות הפעילות הישראלית, בג'נין החליטו על מעבר של תלמידי העיר ללמידה מרחוק. סלאם אל-טאהר, מנהל מחלקת החינוך בג'נין, אמר: "לנוכח התנאים הקשים שעוברים על העיר ג'נין ועל מחנה הפליטים שלה, ועל מנת לשמור על בטיחות המורים ובטיחות תלמידינו, החלטנו להעביר את הלמידה מבתי הספר ללמידה מרחוק בכל מקום שבו יש נוכחות של הכיבוש".
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב ג'נין
כוחות צה"ל ב ג'נין
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
כוחות צה"ל ממשיכים במצבע בג'נין

במהלך הפעילות, שבה משתתפים לוחמי הנדסה, לוט"ר, ימ"ס ומג"ב תחת פיקוד חטיבת מנשה, כלי טיס תקף אתמול כאמור מהאוויר מחבלים שירו והשליכו מטענים וסיכנו את הכוחות על הקרקע - וחיסל ארבעה מהם.
מאז מתקפת חמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר עלתה המתיחות מול ארגוני הטרור החמושים ביהודה ושומרון, וצה"ל מבצע פשיטות חוזרות ונשנות על מרכזי הכוח שלהם ברחבי הגדה. במחנה הפליטים ג'נין בלבד היו כבר 15 מבצעים כאלה, כחלק ממגמה של פגיעה בחמושי המחנה ופירוק ה"גדודים" שבו. גורמי ביטחון אומרים שכ-75% מהמחבלים שם כבר חוסלו או נעצרו.