1 צפייה בגלריה
לוגו אילוס אילוסטרציה פייסבוק
לוגו אילוס אילוסטרציה פייסבוק
אילוסטרציה. הציג עצמו כרינת בן סימון או ורד מונטוב
(צילום: shutterstock)
יצחק שריפי, תושב ירושלים בן 56, מואשם בכך שבמשך ארבע שנים הונה עשרות נשים תוך שימוש בפרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות ובאתרי היכרויות, קיים איתן יחסי מין תוך הבטחה לתמיכה כלכלית ושכנע אותן לשלוח לו תמונות עירום. בכתב האישום שהגישה הבוקר (יום ה') הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים מיוחסות לו עבירות של הבאת אדם לידי עיסוק בזנות, הטרדה מינית, קבלת דבר במרמה, התחזות לאחר ועוד.
במהלך השנים 2017-2013, נטען, השתמש שריפי בזהויות בדויות כדי ליצור קשר עם עשרות נשים, רובן חד-הוריות, והציג עצמו כאישה בעלת משרד המשדך בין גברים אמידים לבין נשים הסובלות מקשיים כלכליים לצורך מפגשים מיניים. לשם כך הוא פתח חשבונות פייסבוק על שם "ורד מונטוב" ו"רינת בן סימון".
לנשים הוא הציע לחתום על חוזה לשנה שלפיו בתמורה לקיום מפגשים מיניים קבועים הן יקבלו תשלום חודשי קבוע והטבות נוספות. על פי ה"חוזה", על הנשים היה להשלים את מכסת המפגשים על מנת לקבל תשלום.
בפועל, נטען, שריפי היה זה שנפגש עמן וקיים איתן יחסי מין, מבלי שנתן להן כל תמורה. על פי כתב האישום, על מנת שיוסיפו להיפגש עמו הוא המשיך להבטיח הבטחות שונות שלא היה בכוונתו לקיים.
שריפי הציג עצמו בפני הנשים כ"רובי", גבר עשיר, גרוש, המתגורר בווילה בראשון לציון או באחוזה במודיעין, עוסק בייבוא מוצרים מחו"ל ועובד בין היתר עם משרד הביטחון. הוא סיפר שהוא אב לשני ילדים - סטודנטית למשפטים בשנה השלישית וטייס בחיל האוויר.
כמו כן, טוענת הפרקליטות, בחלק מהמקרים הפנה שריפי את הנשים לחבריו, שאותם הציג כגברים אמידים, על מנת שיקיימו עמם יחסי מין. בהתאם, הוא הנחה את חבריו לציין בפני הנשים שהופנו אליהן באמצעות "מנהלות המשרד".
על פי כתב האישום, בתקופת העבירות המיוחסות לו היה שריפי נשוי, התגורר עם משפחתו בירושלים ועבד כסוכן של חברת משקאות.
עו"ד מיכאל עירוני המייצג את שריפי מסר בתגובה: "קיבלנו בהפתעה את הגשת כתב האישום. עצם הפרסום פוגע אנושות במשפחתו של מרשי, שעדיין חזקת החפות עומדת לו".